על אף התחושה החיובית שהותיר ביקורו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, לאחר שביקר בכותל ונשא נאום אוהד במוזיאון בירושלים, שבו הצהיר כי ישראל והפלסטינים יכולים להגיע להסכם, אזרחי המדינה ספקנים באשר לסיכוי להתניע מחדש תהליך מדיני ממשי. הם עוד פחות  אופטימיים לגבי הסיכוי להגיע להסכם שלום בעתיד הנראה לעין. 



כך עלה מסקר שנערך השבוע עבור "מעריב־סופהשבוע" על ידי מכון המחקר פאנלס פוליטיקס בראשות מנחם לזר. מתוצאות הסקר נראה כי רוב הציבור למוד אכזבות. הוא לא נותן להבטחות של המנהיגים לסחרר את ראשו ולא מאמין כי ביקור טראמפ באזור יביא לתחילתו של משא ומתן מדיני "של ממש" בין שני הצדדים. רק 37% השיבו כי לדעתם כעת יינתן האות לכך. הפסימים ביותר הם הישראלים מצד שמאל של המפה הפוליטית: 65% מהם סבורים שה'תהליך לא ייצא לפועל. 
הפסימיות גברה כאשר נשאלו לגבי הסיכוי להגיע להסכם שלום. 78% מהציבור מעריך שלא נראה בקרוב את נתניהו ואבו מאזן חותמים על מסמך הבנות לעומת 18% שחשים אופטימיים לגבי תרחיש כזה. במקרה זה הימנים הם הפסימיים ביותר – 82% לא מאמינים שהסכם כזה ייחתם.  

את הסיבה לעמדות הפסימיות של הציבור אפשר למצוא בתשובה לשאלה: "האם למדינת ישראל יש או אין פרטנר לשלום בצד הפלסטיני?". בעוד טראמפ חזר ואמר ש"הפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום", רק 17% מהציבור הישראלי חושבים כך, לעומת 64% שהצהירו כי אין פרטנר לשלום ברמאללה. מעניין לראות ששליש מתומכי השמאל שותפים לעמדה הזו. 
לעומת חוסר האמון המוחלט בכוונותיהם של הפלסטינים בנוגע לשלום, הציבור חצוי בשאלה אם ראש הממשלה נתניהו מחויב להשגת הסדר מדיני עם שכנינו. שוב, טראמפ העיד שכן. "אני רוצה להגיד לכם שהוא גם מושיט יד לשלום", אמר הנשיא. 46% מהישראלים מאמינים בכך, בהם גם תומכי שמאל. 35% ממי שהצהירו על עצמם כשמאלנים חושבים שראש הממשלה מחויב לתהליך. לעומת זאת, 46% מהציבור סבורים שאין לראש הממשלה מחויבות כזו. 
ולמרות הפסימיות וחוסר האמון במנהיגים משני הצדדים, מרבית הישראלים היו רוצים בחידוש המשא ומתן. שליש מהציבור הביע התנגדות לתהליך, לעומת 58% שהיו שמחים לראות את הצדדים סביב שולחן המשא ומתן. 
בסקר השתתפו 542 חברים בפאנל הפוליטי של Panel4All לביצוע מחקרים על גבי האינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, מגיל 18 ויותר. הסקר נערך ב־24 במאי 2017. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.