במפלגת העבודה סוערות הרוחות על רקע שמועות בדבר חידוש המגעים בדבר הצטרפות המחנה הציוני לממשלה. יו"ר המפלגה יצחק הרצוג הכחיש היום קיומם של מגעים כאלה ואמר כי אם יהיה תהליך מדיני משמעותי המפלגה עשויה לתמוך במהלך מהאופוזיציה, אך לא מהממשלה.

בשבוע האחרון גברו השמועות במפלגת העבודה על כך שיו"ר המפלגה יצחק הרצוג מעוניין לדחות את הפריירמיז המתוכננים ל-4 ביולי כדי שיכול להצטרף לממשלה בראשות נתניהו אם יפתח תהליך מדיני, בעקבות יוזמת טראמפ.
יריביו של הרצוג במפלגה אמרו כי אחד הסימנים לכך הוא תשובה שהגיש לעתירה שהגישה דינה דיין, מועמדת בפריימריז, למוסד לבוררות של מפלגת העבודה בו טענה כי מערך המחשוב של המפלגה נפרץ וכי זוייפו פרטיהם של אלפי מתפקדים. הרצוג אמר בתגובה כי יש להקפיד על טוהר הבחירות במפלגה ואם יהיה צורך אף לערב את המשטרה בעניין. יריביו אמרו כי זהו סימן מובהק לכך שהרצוג פועל מאחורי הקלעים לדחיית הפריימריז.

עמיר פרץ. "להפסיק עם המשחקים המבישים". צילום: פלאש 90

בסוף השבוע גם פורסם כי הליכוד מתכוון לחדש את המו"מ עם העבודה לצירופה לקואליציה בעקבות ההערכה כי בשבועות הקרובים יושק תהליך מדיני משמעותי.
השר לשעבר אבי גבאי, המועמד לראשות העבודה, אמר היום (שבת) כי "אסור לדחות את מועד הבחירות ולא משנה מי עומד מאחורי העתירות. הכוונה העומדת מאחורי דחיית הבחירות היא להיכנס לממשלת נתניהו - ואסור שזה יקרה”. 
"אני מזכיר למי ששכח, שאיבדנו 12 מנדטים בעקבות הניסיונות האלה להיכנס לממשלה. זה פוגע במפלגה ובשאיפתה לחזור לשלטון, המפלגה איבדה את זהותה ולכן הבוחרים עזבו אותה”, הוסיף גבאי. 
לדבריו, "זאת הדרך של נתניהו לקבור פוליטית את מפלגת העבודה ואפשר לתמוך מבחוץ בכל מהלך שמקדם שלום".
גם ח"כ עמיר פרץ, המתמודד על ראשות העבודה, אמר היום: "כדאי מאד שנתניהו יפסיק עם המשחקים המבישים שלו. שום ממשלת אחדות או כניסה לממשלת הימין בראשות נתניהו לא עומדות על הפרק״.

אבי גבאי. "אסור לדחות את מועד הבחירות". צילום: פלאש 90
״בעוד חודש וחצי כשאבחר לראשות העבודה, כללי המשחק ישתנו. מול נתניהו אופוזיציה לוחמת שתביא לסוף שלטונו. אם נתניהו יביא הסדר מדיני או מו"מ מדיני אנחנו ניתן לו רשת ביטחון מהאופוזיציה עד לבחירות, בלי תיקים ובלי תנאים״, הוסיף.
לנושא התייחס גם ח"כ עמר בר-לב, המועמד להנהגת מפלגת העבודה שצייץ אתמול: 
"‏מפלגת העבודה לא תחבור לממשלת הימין. נקודה. חבל שמסר כה פשוט עובר באמצעות ירי בתוך הנגמ"ש ולא בקול אחד וברור".
יו"ר האופוזיציה ויו״ר המחנה הציוני, ח״כ יצחק הרצוג, הבהיר היום בתגובה כי אין כוונה להיכנס לממשלת נתניהו והגיב בחריפות לדברי עמיר פרץ ואבי גבאי.
״ידידי אבי גבאי. מי שיש לו חמאה על הראש שלא יעמוד בשמש. אתה היית הבסיס להקמת ממשלת הימין הקיצונית. אתה רצת אליה, אל שקד ובנט. אתה היית שותף לרמיסת הסיכוי לחידוש מו"מ. נחמד שהצטרפת אלינו השנה, אל תטיף לנו מוסר בניסיון לתקן את הנזקים להם היית שותף", אמר הרצוג. 
יש לי הערכה לעמיר, אני מקווה שהפעם בניגוד למנהגך בשני העשורים האחרונים תבחר בנאמנות למפלגה ולא תעזוב אותה שוב כפי עשית פעם אחר פעם בעבר”.
"אין מו"מ ואין תהליך מדיני. אם יהיה תהליך ואם יהיה רציני, תשאלו אותי על אפשרות לתמיכה במהלך מהאופוזיציה ולא מהממשלה", הדגיש הרצוג.
כזכור, לפני מספר חודשים התפרסם כי הרצוג קרוב היה בשנה שעברה להיכנס לממשלה במסגרת יוזמת שלום אזורית שנתניהו הציג לפניו.