מינוי מפתיע: ראש הממשלה בנימין נתניהו יביא הבוקר (ראשון) לישיבת הממשלה שתתקיים במנהרות הכותל, לרגל יום ירושלים, את מינויו של השר ללא תיק איוב קרא (הליכוד) לתפקיד שר התקשורת. בשלושת החודשים האחרונים החזיק בתפקיד השר צחי הנגבי. על פי דיווחים בתקשורת, ביום שישי נועדו הנגבי ונתניהו לשיחה ארוכה שבסיומה העריכו במערכת הפוליטית כי הנגבי ישמש כממלא מקום קבוע לתפקיד, אולם הנגבי אמר הבוקר למעריב אונליין כי "לא ביקשתי את התפקיד ולא הציעו לי אותו". זאת לאחר שהמינוי הזמני הסתיים ביום ראשון בשבוע שעבר.



קודם למינויו הזמני של הנגבי, החזיק רה"מ נתניהו בתיק התקשורת, אולם בעקבות עתירות שהוגשו על ידי התנועה לאיכות השלטון ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, הודיעה המדינה כי נתניהו לא ימשיך להחזיק בתיק זה, מה שהביא למינויו של הנגבי לממלא מקומו הזמני. ההודעה על מינוי הצפוי לתפקיד שר התקשורת תפסה את קרא במהלך ביקור בנורווגיה. 



נתניהו. מינה את קרא לאחר שלוין סירב להצעה דומה. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. מינה את קרא לאחר שלוין סירב להצעה דומה. צילום: מרק ישראל סלם



נתניהו אמור היה למנות ממלא מקום קבוע כבר ביום ראשון שעבר, אולם הוא ביקש לדחות את המינוי בשבוע בגלל ביקור נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל. לפני כשבוע הוצע התפקיד לשר התיירות יריב לוין, אך זה דחה את פניית נתניהו למרות שהובטח לו שיוכל להמשיך ולהחזיק גם בתיק התיירות.



הבוקר, כאמור, הסתיימה הסאגה בהודעה המפתיעה של לשכת רה"מ על כך שנתניהו יביא לאישור הממשלה את מינויו של קרא לתפקיד. במערכת הפוליטית הופתעו מהמינוי, שכן קרא חסר כל ניסיון בתפקיד.