חברי כנסת התומכים ח"כ עמיר פרץ בקרב על ראשות מפלגת העבודה כינסו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בתל אביב כדי להביע תמיכה מלאה בו, לאור הטענות של יריביו על שחיתות במערכת הבחירות הפנימיות, ולהביע התנגדות נחרצת לאפשרות של דחיית הפריימריז שאמורים להתקיים ב-4 ביולי. במסיבת העיתונאים השתתפו חברי הכנסת איציק שמולי, רויטל סויד, חיליק בר, נחמן שי ואיתן ברושי כשעיקר האש כוונה לעבר ח"כ אראל מרגלית והמועמד אבי גבאי.

ח"כ שמולי פתח ואמר: "אנחנו כאן על מנת למנוע שתי עוולות, שתי מזימות. האחת, ניסיון לדחות או לבטל את הפריימריז שאמורים להתקיים בעוד חודש ועשרה ימים. השנייה, לפגוע בשמו הטוב ובמוניטין של המועמד המוביל והיחיד שיכול להביא ציבורים נוספים למפלגת העבודה ולהביא להחלפת ממשלת נתניהו”.
 
"לצערנו", אמר שמולי, "מאחורי שתי המזימות האלה עומדים מועמדים ציניים, חלקם בכירים במפלגה ואחרים שזה מקרוב הצטרפו לשורותינו ובירכנו אותם על כך. לא אכפת להם אם המפלגה תינזק. לא אכפת להם אם החברים - ותיקים וחדשים - ייפגעו לא אכפת להם אם נחליף את השלטון או לא. כל מה שעומד בראש מעייניהם זה אינטרס אישי צר, אינטרס מסוכן".

עמיר פרץ ואיציק שמולי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90
עמיר פרץ ואיציק שמולי. צילום: מרים אלסטר פלאש 90, יונתן זינדל פלאש 90

"האחד מקווה שהפריימריז יידחו ואולי סיכוייו ישתפרו. השני מקווה לפגוע במועמד המוביל ואולי על ידי כך יצליח להעפיל לסבוב השני. השלישי מצית בערות ולאחר מכן מנסה להופיע כשה תמים. אחרים מחפשים כותרות ופרסום זול שהם מקווים שיעזור להם בעתיד. כן, הם מוכנים לעשות הכול, לעבור על כל כלל התנהגות אתי ואולי אף חוקי, העיקר בעיניהם זה הם עצמם", תקף שמולי. 
לדבריו, "מול אלה ניצב לו עמיר פרץ וכמו ג'נטלמן אמתי מסרב לקחת חלק בחגיגת ההשמצות וההכפשות. ומה הוא אומר? חשוב לי שאוכל לחבר את כולם  אחרי שאנצח כדי שיהיו לצדי במאבק המתי נגד הליכוד! אבל הם בשלהם, עוד בוץ ועוד רפש. אין להם גבולות ואין להם מעצורים".
 
"לא תשכנע אותי שעמיר פרץ מושחת"
אחר כך הקריאה יועצת התקשורת של ח"כ נחמן שי פוסט חריף במיוחד שפרסם בפייסבוק ח"כ חיליק בר ובו יצא נגד קריאתו של מועמד אחר, ח"כ אראל מרגלית, לעמיר פרץ לפרוש בשל אי סדרים שנתגלו במפקד שערך, גם מהמירוץ לראשות העבודה וגם מהחיים הציבוריים.
ח"כ בר כתב כי ח"כ  מרגלית צריך להתבייש על דבריו ולהתנצל בפני פרץ: "אראל אחי, הרי גם אם ממש ממש תתאמץ, לא תשכנע אותי שעמיר פרץ מושחת. האיש שחי בצניעות כל חייו בשדרות (כמו המנהיגים שהיו לנו כאן פעם), האיש שכל קמפיין שלו מישכן את ביתו ולקח הלוואות ולא פיזר מיליונים על שום קמפיין. האיש שאם הצליח ונבחר - זה היה בדיוק אך ורק בגלל מנהיגותו, עשייתו ו״חייו הציבוריים״ ולא בגלל יועצים ושכירי חרב בשכר רב או בגלל קמפיין מושחז ומצוחצח במליונים. אלא רק בשל עשייתו ומנהיגותו. נקודה. מוזר שעוד יש מנהיגים כאלו היום בעידן הטוויטר והקלוגהפט, אבל אפשרי. עמיר הוא הוכחה לכך”. 

"צריך להתבייש". אראל מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם
"צריך להתבייש". אראל מרגלית. צילום: מרק ישראל סלם
ח"כ נחמן שי אמר: "יש פה מאמץ מרוכז של הרגע האחרון לעצור את הרכבת. אך הרכבת יצאה מהתחנה. היא לא תעצור עד שתגיע לתחנה הסופית שהיא להחליף את הליכוד בהנהגת המדינה. בדרך יש את הפריימריז בעבודה שאני מאמין כיום בסיכוי של עמיר לנצח בה ולכן כל מה שאנו רואים ביממות האחרונות זה ניסיון פתטי ציני מכוער וגם עצוב כדי לעצור את עמיר ולנסות לשפר סיכויים של מעמדים אחרים. זה ניסיון שעמד בניסיון משפטי ויעמוד בניסיון משפט. בסוף ההחלטה בידי חברי המפלגה עשרות אלפים והם יחליטו מה הם רוצים לראות. אנו נמשיך ונלווה את פרץ בדרך לניצחון"
ח"כ איתן ברושי אמר במסיבת העיתונאים: "מפלגת העבודה נמצאת בנקודת שפל. מה שמתחייב זה לצאת ממנה מהר ככל האפשר. הסיעה היא אוסף של יחידים ויש התרסקות. המסקנה מהמציאות הזאת שהיא קשה היא לקיים את הפריימריז מהר ככל האפשר. כל דחייה תביא למהלך שיסבך אותנו אולי באופן בלתי הפיך במציאות הקשה שבה המפלגה נתונה".

 דיין טוענת כי קיבלה איומים ממקורב לעמיר פרץ
מסיבת העיתונאים באה על רקע עתירות שהגישו אבי גבאי ודינה דיין למוסד לבוררות של מפלגת העבודה. בעתירה שתתברר היום אחה"צ דורשת דיין לחקור את תלונתה על פרצת אבטחה חמורה במערכת המחשוב של המפלגה שאפשרה לשנות את פרטיהם של אלפי מתפקדים, שלא על דעתם ולהוסיף פרטים פיקטיביים.  בצורה זו נוספו מתפקדים רבים שככל הנראה לא ידעו כלל שמישהו פקד אותם, ומאידך הוטלו שיבושים בפרטיהם של מתפקדי אמת, באופן שעלול להביא לגריעתם מספר הבוחרים.
 
בין היתר, למשל, שינה אלמוני את מספר הטלפון של יושב ראש העבודה יצחק הרצוג לזה של שלי יחימוביץ', ואילו כתובתו של חבר הכנסת מנואל טרכטנברג שונתה לכתובת פיקטיבית בקרית גת.
 
 דיין הטוענת כי קיבלה איומים ממקורב לעמיר פרץ,  דורשת כי המפלגה תערוך בדיקה מחודשת של כל ספר הבוחרים, דבר שעשוי להביא לדחיית הפריירמיז על ראשות העבודה שנועדו להתקיים ב-4 ביולי. היא גם מתכוונת לערוך היום בצהריים מסיבת עיתונאים. במטהו של עמיר פרץ חוששים כי כל המהלכים האחרונים נועדו לדחות את הפריימריז משום שהוא מוליך בכל הסקרים הפנימיים. הם חוששים גם כי למהלך שותף יו"ר המפלגה יצחק הרצוג שבתשובה לעתירה אמר כי יש למנות בודק חיצוני שבידוק את התלונות על אי  סדרים ואם יהיה צורך אף לערב את המשטרה, מהלך שיביא בהכרח לדחיית הפריימריז. 
 
בתגובה למסיבת העיתונאים אמר ח"כ אראל מרגלית: ״זה בסדר, יכולים להמשיך לתקוף ולאיים עלי, רק שיפסיקו לאיים על דינה דיין. אם הכל תקין, פשוט שיסכימו לדרישת המועמדים לחקור את המפקד ולהגיע למסקנות שיהיו מקובלות על כולם. בניגוד לבדיקות הכלליות של פרטי קשר במפקד, יש כאן כעת עדויות פרטניות שמוכיחות הימצאות של מתפקדים פיקטיבים בתוך ספר הבוחרים. המוסד לבירור עתירות טען בצדק שיש להראות הוכחות , וכעת הן כאן מוצגות לכולם.  וצריך לקבל החלטה אמיצה. מאבק בשחיתות חייב להיות גם בתוך הבית שלנו. לא רק מול נתניהו. יתרה מכך: לי פסלו 4000 מתפקדים חוקיים. בהם גם הבנות שלי. כל אחד שרצה לחזור עבר מסע ייסורים ואנשים שמעולם לא שמעו על המפלגה , נשארו בפנים ולא נפסלו". 
ואילו מועמד אחר לראשות העבודה עמר בר לב אמר היום כי יפנה, באמצעות עו"ד גיורא ארדינסט, לוועדת הבחירות בדרישה לבדיקת חמשת אלפים המתפקדים שנפסלו ותהייה על קנקנם: "אם יתברר שהקולות הפסולים מתחלקים באופן רנדומלי בין המועמדים הרי שמדובר בתקלה טכנית. אם הם נוטים למועמד אחד עלינו להעביר את הסיפור לבדיקה מעמיקה ואף לחקירה פלילית" 
עוד הוסיף בר-לב כי "אם ימצא קשר בין המתפקדים שנפסלו לבין אחד המועמדים יהיה עליו לפרוש מההתמודדות. השחתת המערכת היא לא עניין פנים מפלגתי ועלינו האחריות לדאוג שרשויות החוק יחקרו את הנושא והאשמים ישאו באחריות כנדרש וכמצופה"