ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה החגיגית, שהתקיימה במנהרות הכותל לרגל 50 שנה ליום ירושלים, כי "חלפו אלפי שנים, עם ישראל חזר לארצו, הקים את מדינתו ובונה את בירתו המאוחדת". כמו כן, הוא הצהיר כי הממשלה תפעל לפיתוח הבירה: "נגדיל את התקציבים לתכנית החומש לפיתוח ירושלים ונקים פרויקט תיירותי מיוחד של רכבל ממתחם התחנה לשער האשפות", ואף הוסיף כי "אני מתכוון לעשות את נסיעת החלוץ ביחד עם ראש העיר".



"לרגל חמישים שנה לשחרור ואיחוד העיר ירושלים, אנחנו מקיימים את ישיבת הממשלה פה במנהרות הכותל", הסביר רה"מ בפתח דבריו. לדבריו, "במקום הזה המלך שלמה בנה את בית המקדש הראשון. במקום הזה בנו שבי גלות בבל את בית המקדש השני ולאחר חורבן הבית השני המקום הזה היווה מוקד לכיסופי עמנו במשך דורות".



רה"מ במהלך הסיור. הבטיח לפתח את הבירה. צילום: קובי גדעון, לע"מ
רה"מ במהלך הסיור. הבטיח לפתח את הבירה. צילום: קובי גדעון, לע"מ



נתניהו אף הבטיח כי כספים רבים יושקעו בבירה: "אנחנו נפתח את אגן העיר העתיקה ונשפר את שירותי הבריאות, התרבות, הרווחה, החינוך בעיר ירושלים", ולא שכח להודות ל"שרים ולמשרדים, כל אחד וכל אחת, תמכתם בתכנית החשובה הזאת. היא מוסיפה קווים ליופייה של ירושלים". לאחר פתח הישיבה הגישו שלושה ילדים מבתי ספר שונים בירושלים לרה"מ נתניהו ביכורים לקראת חג השבועות.