השר גלעד ארדן תקף הבוקר (ראשון) את הסאטיריקן ליאור שליין ועורך חדשות החוץ של ערוץ 2 ערד ניר בתכניתם של נועם פתחי ויותם זמרי ברדיו גלי ישראל ורדיו דרום. לדבריו, "הציבור הישראלי יותר חכם מהשקרים של ליאור שליין או אחרים שמעדיפים לטמון את הראש בחול מול המציאות". כמו כן, בהתייחסו לסיקור תגובתו לאירועי אום אל חיראן, הוסיף השר כי "ערד ניר שקרן".



"הנתונים מוצגים לציבור. חוקרי השרפות של ראשות הכבאות קובעים שמדובר בהצתות על רקע לאומני", הסביר ארדן את קביעתו כי חלק מן השריפות הגדולות שאירעו השנה ברחבי הארץ נגרמו כתוצאה מהצתות. "לגבי אום אל חיראן, עברו ארבעה ומשהו חודשים, ועובדה שאף גורם חיצוני לא מסוגל עדיין לקבוע משהו אחר, כלומר שקביעת המשטרה היא לא משהו תלוש מן המציאות".



ליאור שליין. הותקף בפעם השנייה על ידי פוליטיקאי מהימין. צילום: יח"צ
ליאור שליין. הותקף בפעם השנייה על ידי פוליטיקאי מהימין. צילום: יח"צ



כנשאל על סוגיית עדכון הנשיא טראמפ על אירוע הדריסה בתל אביב, שהתרחש במקביל לביקורו בארץ, לאחר היה ידוע כי לא מדובר בתקרית בעלת רקע לאומני, אמר השר: "ערד ניר שקרן, והמשטרה הרי הוציאה הודעה ברורה שעד השעה 15:00 היא לא יכלה לקבוע בנושא מכיוון שהיא עשתה עוד פעולות חקירה, זאת משום שאותו דורס היה ערבי תושב יפו. כמו כן, היו כל מיני נתונים לגביו שהעלו חשש שיש רקע לאומני". לדבריו, "זה הכי הגיוני ולגיטימי שאני אספר לנשיא טראמפ את הדילמות שיש היום בעידן של טרור יחידים למשטרה. אני לא מתכוון להיבהל מהשקרים הללו".



ערד ניר. גם הוא לא זכה להתעלמות מצד השר לביטחון פנים. צילום: משה שי, פלאש 90
ערד ניר. גם הוא לא זכה להתעלמות מצד השר לביטחון פנים. צילום: משה שי, פלאש 90



כזכור, זו לא הפעם הראשונה שבה פוליטיקאי מתעמת עם שליין, זאת לאחר שבעבר טען כנגד האחרון שר החינוך נפתלי בנט כי הוא "התגרבז על מיליוני יהודים שומרי מסורת". לטענתו, הסאטיריקן גם "זלזל במזרחיים ובמשורר ארז ביטון, שהעיד כי הוא נפגע עד עמקי נשמתו". בנט טען בפני שליין כי הוא "מזלזל בקביעות ביהודים מאמינים כמוני ובשומרי מסורת בפריים טיים, ושום מכונת צחוקים מוקלטים לא תהפוך את ההתנשאות הפריבילגית הזו ל'סאטירה'".