מה באמת היה שם? פגישה קשה ולא בהכרח דיפלומטית אירעה בשבוע שעבר בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעת ביקור הנשיא באזור, כך דווח הערב (ראשון) בחדשות 2. על פי הדיווח, מקור אמריקני שנחשף לפגישה סיפר שטראמפ צעק על אבו מאזן והאשים אותו בהסתה. "רימית אותי בוושינגטון, דיברת על מחויבות לשלום. ישראלים אמרו לי שאתה מעורב אישית בהסתה", אמר לו לפי הדיווח. לטענת המקור, הנוכחים בחדר היו בהלם והדבר יצר אווירה טעונה שנמשכה מספר דקות.



לפי הדיווח, השיחה חזרה לאחר מכן להיות עניינית וכשהשניים יצאו מהפגישה התקרית לא נראתה על פניהם. מאידך, מקורות פלסטינים סיפרו היום כי הייתה שיחה עניינית וטובה בין שני המנהיגים.




"מציגים כאילו הפלסטינים אחראים לכישלון המו"מ"




מקור פלסטיני בכיר הגיב הערב לדיווח ואמר כי "מה שפרסם ערוץ 2 הישראלי, לגבי הפסגה בין הנשיא מחמוד עבאס לנשיא טראמפ, מראה כי הישראלים ביימו את הראיונות הטלוויזיוניים של הנשיא עבאס וכמה ממנהיגי הרשות, פיברקו אותם כך שייראו שהפלסטינים הם שתוקעים את תהליך השלום ומונעים את החזרה למשא ומתן".



הבכיר אמר לסוכנות הידיעות "מען" כי "הישראלים לא רוצים להגיע לסוגיות הסופיות, להתעמת עם העולם, הלגיטימיות והנשיא טראמפ - בכך שיודיעו שהם לא מעוניינים בתהליך השלום". "אנחנו יודעים שראש הממשלה נתניהו פוחד מהקואליציה הימנית שלו, במיוחד מהשרים המתנחלים, והוא חושש גם לומר את האמת לנשיא טראמפ, ולכן הוא עשה הכל, ועלול לעשות דברים גרועים יותר, כדי להטיל את האחריות על כישלון המשא ומתן על הנשיא אבו מאזן, הוסיף".