כ־15 שנה לאחר שחרורו מהכלא בגין עבירות שוחד, שב הבוקר (שני) שר הפנים ויו"ר ש"ס אריה דרעי אל משרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), מלווה ברעייתו יפה, כדי להיחקר באזהרה בחשד לעבירות הקשורות לעסקאות נדל"ן שביצע לכאורה בשותפות עם אחיו, עו"ד שלמה (מומו) דרעי. האח כבר נחקר כמה פעמים בפרשה. עם הגעתם לבניין, הם הוכנסו מדלת צדדית.



בני הזוג דרעי ייחקרו במקביל ובחדרים נפרדים, באישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת כדי למנוע כל אפשרות לשיבוש מהלכי חקירה ולתיאום גרסאות. יפה ואריה דרעי יעומתו מול עדויות ותמלילי שיחות שנאספו במהלך החקירה המתנהלת כבר יותר משנה, שמהם עולה חשד כי דרעי לא דיווח כשורה על עסקאות נדל"ן שביצע, בהן רכישת בית נופש בספסופה שבגליל ופרויקט מגורים בירושלים. החשדות הם לעבירות מס ודיווחים כוזבים.



לפני כשבועיים פנתה המשטרה אל מנדלבליט כדי שיאשר לזמן את דרעי לחקירה של שר הפנים ומשהתקבל אישור זה התבצע תיאום מול דרעי על מנת שיגיע לחקירה. דרעי מכחיש את החשדות נגדו והוא טוען כי ימסור גרסה מפורטת וישתף פעולה עם החוקרים.



רכבו של השר דרעי סמוך למשרדי להב 433. צילום: אבשלום ששוני



עוד לפני הגעתם של בני הזוג דרעי לחקירה, זומנו הבוקר לחקירה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה 14 חשודים נוספים בפרשה, מרביתם בגין חשד לעבירות מיסוי ואי דיווח על עסקאות. גורם המעורה בפרטים ציין כי מדובר בכמות נכבדה של חשודים, כשחלקם קשור לעבירות בתחום המס וחלקם בתחום הפלילי". בין המעוכבים לחקירה נמצאים גורמים במשרדים ממשלתיים, שלהם מייחסת המשטרה מעורבות, בין אם ישירה ובין אם עקיפה, לגבי חקירות דרעי ולרעייתו. ועל פי דיווח, גם מנכ"ל משרד ממשלתי. 
  
נציין כי חקירת פרשת השר דרעי מתנהלת במשותף על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עם גורמי חקירה בכירים ברשות המסים, שפתחו בחקירה בגין עבירות מס.