"אין לנו צ'ק פתוח במישור המדיני ואין מתנות חינם. הנשיא טראמפ אמר שהוא רוצה הסכם ושגם אבו מאזן רוצה הסכם ויש לזה מחירים", כך אמר היום (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. "אנחנו מדינה ריבונית ויכולים להחליט ולהצהיר הרבה דברים. זה נכון שיש יחס חם ויש הבנה רבה מאוד לעמדות שלנו, אבל צ'ק פתוח? זה רחוק מלהיות המציאות", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו יש לפעול בתבונה רבה וגם באחריות. "שמעתם את הנשיא טראמפ. הוא בא לכאן, עשה דברים חשובים מאוד ונגע בנימי הנפש, אבל גם אמר שהוא מאמין שאבו מאזן רוצה בשלום, ושאני רוצה בשלום. הוא גם אמר שהוא מאמין שאפשר וצריך להגיע להסכם", הדגיש נתניהו. במהלך הדיון התייחסו אחדים מהנוכחים לאירועים במהלך קבלת הפנים לנשיא טראמפ בנמל התעופה בן גוריון.

טראמפ ונתניהו בישראל. צילום: רויטרס
טראמפ ונתניהו בישראל. צילום: רויטרס

"בשבוע שעבר כולנו שמחנו על ביקור היסטורי של נשיא ארה״ב ועל הישג מדיני מדהים שהוא כולו שלך. אבל למרבה הצער, בגלל תקרית מבישה בשדה התעופה, אני כחבר ליכוד ואני בטוח שעוד רבים כאן בחדר, היינו צריכים להתגונן ולהסביר לכל עם ישראל שאנחנו לא מפלגת סלפי ולא מפלגת שכונה"', הוסיף שאין. 

לדברי יו"ר צעירי הליכוד, "אנחנו כבר לא יכולים לשתוק כשחבר כנסת תוקף בטוויטר חברי סיעה אחרים, מקליט אותם ומדליף לתקשורת, תוקף את יו״ר הכנסת ופוגע בכבודה. השכונה הזו פוגעת בכולנו. הבדיחה הזו היא על חשבוננו. אני מבקש ממך שים לזה סוף".

נתניהו השיב לדוברים ואמר מבלי לפרט: "למדנו את הלקח. לא ייכנס אף אדם שאין לו אישור ואני אעמוד על כך לא נראה דברים שראינו", וזאת בהמשך להנחייה שהוציא למשרד החוץ בעקבות ביקור טראמפ.