יו"ר המחנה הציוני ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג הניח היום (חמישי) על שולחן הכנסת הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-20 והליכה לבחירות מוקדמות. בדברי ההסבר כותב הרצוג בין היתר כי חקירות ראש הממשלה ועיסוקו הציבורי הרב בתקשורת עלולים לפגוע בשיקול דעתו. לדבריו, "המצב החברתי-הכלכלי של ישראל נמצא אף הוא במשבר, כאשר מחירי המחיה מרקיעי שחקים, הפערים החברתיים מתרחבים ומספר האזרחים שנאלצים לחיות מתחת לקו העוני ממשיך לגדול".



"כל זאת, על רקע חשדות לקשרים אסורים עם בעלי ממון העשויים למנוע מראש הממשלה למלא את תפקידו, עיסוקו הציבורי הרב בתקשורת שפוגע בחופש הביטוי והחקירות הפליליות בעניינו העלולות לפגוע בשיקול דעתו", הוסיף. עוד כתב כי מדינת ישראל מתמודדת בעשורים האחרונים עם מספר אתגרים. "בראש ובראשונה מצויה ישראל במשבר מדיני וסכסוך דמים שסיומו אינו נראה באופק. בשנה זו נציין 50 שנים למלחמת ששת-הימים ועדיין לא התקבלה הכרעה חשובה בדבר עתידם של השטחים ביהודה ושומרון".



לדבריו, "ממשלת ישראל החליטה ברשלנותה לזנוח את המאמצים לפתור את הסכסוך ולהביא שלום, ולהמשיך במדיניות קיפאון וניהול הסכסוך, המובילה לשפיכות דמים ולמצב של חוסר ביטחון. הסכסוך המתמשך והמצב הביטחוני העגום גורמים בהמשך לפגיעה ממשית במעמדה המדיני של ישראל בעולם וביחסיה עם הקהילה הבין-לאומית".



ההצעה הוגשה לפני כשבועיים, עוד בטרם ביקור טראמפ בישראל. יצוין כי על שולחן הכנסת מונחות עוד כמה הצעות דומות, ביניהן הצעה של חברי סיעת המחנה הציוני.