ועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי צפויה להתכנס השבוע כדי לאשר בניה של יותר מ-2,000 יחידות דיור בהתנחלויות ברחבי יהודה ושומרון, חלקן מחוץ לגושים, כך פורסם היום (שישי). על פי הדיווח, בין השאר הוועדה צפויה לאשר בנייה של ישוב חדש סמוך להתנחלות שילה, המיועדת למפוני המאחז הבלתי חוקי עמונה.



חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביע אכזבה מהיקף כמות הבנייה שצפויה להיות מאושרת והאשים את נתניהו בהגשת תוכנית בנייה מצומצמת. 


"נתניהו הוציא את רוב התכניות המשמעותיות מהרשימה", כתב סמוטריץ' בחשבונו והוסיף כי "לא יודע מה נעשה אבל לא חושב שנוכל לחיות עם זה. נצטרך להתכנס ולחשוב".




התשובה לאי העברת השגרירות?



ההודעה על כינוס הוועדה באה פחות משבועיים לאחר ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל וברשות הפלסטינית בו ניסה להתניע מחדש את תהליך השלום בין הצדדים, תהליך שנעצר בשנת 2014. לפני הגעתו של טראמפ נראה היה כי בכוונתו להודיע על מתווה לשיחות בין ישראל לפלסטינים או אף להפגיש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין יושב ראש הרשות הפלסטינית, אך בעת ביקורו לא יצא טראמפ בהצהרות קונקרטיות בנוגע לתהליך השלום או להתנחלויות.



כחלק ממאמציו להחיות את תהליך השלום, אמש חתם הנשיא האמריקאי על צו המעכב את העברת שגרירות ארצות הברית בישראל לירושלים. נתניהו טען בתגובה לכך כי דווקא העברת השגרירות לירושלים תקדם את תהליך השלום, וזאת מכיוון שהיא "תנפץ את האשלייה הפלסטינית" בנוגע למעמד ישראל בירושלים.