השר לשעבר אבי גבאי, המועמד לראשות מפלגת העבודה, התייחס היום (ראשון) לפאדיחה שקרתה לו במהלך העימות בין המועמדים שערך אתר ואללה!, בה אמר שמעולם לא הצביע ליכוד, ח"כ אראל מרגלית הוכיח שאמר שכן. בשיחה עם בן כספית וספי עובדיה ב-103FM, נשאל גבאי האם שיקר בעימות. תשובתו היתה שלא: "טעיתי. הצבעתי לליכוד ב-2001, כשאריק שרון עמד בראשו, אבל אצלי בראש הוא היה מנהיג קדימה".





עובדיה: ידעת שלא יקבלו אותך בשבט הלבן הצפונבוני שנקרא מפלגת העבודה


"אני גדלתי במשפחה של ליכודניקים שחגגו את המהפך ב-77. אני יודע מה זה לחיות במשפחה שאני הכבשה השחורה בה. אני כל פעם הסתכלתי מי המנהיג המתאים. גדלתי על היחידה 101 ועל אריק שרון וב-2001 הצבעתי לו ולימים התברר שהוא עשה את ההתנתקות".



כספית: "אני הייתי מתגאה בזה שהצבעתי ליכוד, ואם האידיוטים בעבודה לא מוכנים לקבל את זה שזה נכס, אז הם אידיוטים".
"מפלגת העבודה לא תחזור לשלטון רק בגלל האנשים שהצביעו אמת. צריך להביא קהלים חדשים. אני יודע לעשות את זה. מי יכול להביא אנשים שהצביעו מחל למחנה הציוני? אני".



למה אראל מרגלית שאל אותך את השאלה האת?
"אני לא מתייחס לאראל מרגלית. הוא נמצא במצב קשה מאוד בסקרים ואני לא נכנס לזה. אני לא פרשן של אראל מרגלית. שיפרש את עצמו. אני יודע שיש כאלה שחושבים שמפלגת העבודה צריכה להיות שמאלנית. אני חושב שמפלגת העבודה צריכה להיות בית פתוח לעמדות רחבות מאוד ולא רק שמאל. לרבין היו אלמנטים ביטחוניים שהם לא מהשמאל. אי אפשר כל היום להגיד רבין, רבין ואז להגיד אני שמאלני".



אתה חושב שהאירוע הזה יפגע בך? 
"אני לא חושב שהאירוע הזה יזיק לי. המומנטום מצוין. לפי כל הסקרים אני שני. אם כולם עוסקים בך אז כנראה שאתה במצב טוב".



כספית: אני רואה הרבה מאוד התנשאות במפלגת העבודה. עכשיו מציפים וידאו שלך מדבר אנגלית. אתה מודע לזה?


"היייתי מנכ"ל בזק בינלאומי במשך ארבע שנים. נפגשתי ועשיתי עסקים ברחבי העולם, מישהו יכול להגיד שאני לא יודע לדבר אנגלית? זה לא המפלגה שתוקפת אותי אלא אדם אחד שתוקף, שנמצא בקמפיין ובמצב מייאש".



הוא ידע שאם תגיד שהצבעת ליכוד זה יפגע בך בקהלים מסוימים. המפלגה לא מעוניינת להחליף DNA.
"אני לא מקבל את זה. אני מסתובב במקומות שלא היית מאמין שיקבלו מועמד מזרחי וזה קורה בקיבוצים הכי ותיקים. הם מקבלים אותי יפה ויש תומכים. אל תנסו לחבר את המפלגה למועמד אחד". 



האם במפלגת העבודה יש גזענות?
"אני לא נתקל בה".