העימות בין המתמודדים לראשות מפלגת העבודה שנערך באתר וואלה, זלג לעבר ויכוח חוצה מחנות בין המועמד עמירם לוין לשר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי), בנוגע למבצע "ענבי זעם" בלבנון. לוין התייחס לעברו הצבאי וטען כי הוא "הציל את חיי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתעלת סואץ ואת חייו של שר החינוך נפתלי בנט במבצע ענבי זעם בלבנון", דבר שבנט הכחיש.



בקרב ציוצים שהתפתח לאחר מכן, אמר בנט "נסחפנו. לוין לא הציל את חיי, אך פיקד על המבצע. היה בעיניי, באופן כללי, מפקד שדה יצירתי, תקיף וערכי. אני חלוק עליו פוליטית אך מעריך אותו כמפקד", בתגובה לכך ענה לוין "נפתלי, מה שקרה בלבנון נשאר בלבנון. אל תתבייש ששמאלני הציל אותך. אני שמח שאתה חי כדי לספר. זה מה שחשוב", ועל כך ענה בנט: "טוב, עמירם. לא ידעתי שהצלת את חיי. אם כן, אז תודה. סך הכל נחמד לחיות", וסיים את הוויכוח בסמיילי ידידותי. 






"בראש שלי שרון כבר היה בקדימה"



זוהי לא התקרית היחידה במסגרת העימות שנערך היום בה פעולות העבר הפכו לנושא הוויכוח המרכזי. במהלך העימות התייחס השר לאיכות הסביבה לשעבר, אבי גבאי, לרקורד ההצבעות שלו בעבר וטען כי מעולם לא הצביע לליכוד, זאת בניגוד להתבטאות קודמת שלו, אז אמר שהצביע לשרון כשהוא היה יו"ר מפלגת השלטון.



בראיון לבן כספית וספי עובדיה ב-103FM, התייחס גבאי לפאדיחה והסביר: "בראש שלי שרון היה בקדימה". 



למה אראל מרגלית שאל אותך את השאלה הזאת?


"אני לא מתייחס לאראל מרגלית. הוא נמצא במצב קשה מאוד בסקרים ואני לא נכנס לזה. אני לא פרשן של אראל מרגלית. שיפרש את עצמו. אני יודע שיש כאלה שחושבים שמפלגת העבודה צריכה להיות שמאלנית. אני חושב שמפלגת העבודה צריכה להיות בית פתוח לעמדות רחבות מאוד ולא רק שמאל. לרבין היו אלמנטים ביטחוניים שהם לא מהשמאל. אי אפשר כל היום להגיד רבין, רבין ואז להגיד אני שמאלני".



אתה חושב שהאירוע הזה יפגע בך?


"אני לא חושב שהאירוע הזה יזיק לי. המומנטום מצוין. לפי כל הסקרים אני שני. אם כולם עוסקים בך אז כנראה שאתה במצב טוב".



כספית הוסיף כי הוא היה "מתגאה בזה שהצבעתי ליכוד, ואם האידיוטים בעבודה לא מוכנים לקבל את זה שזה נכס, אז הם אידיוטים", ועל כך ענה גבאי כי "מפלגת העבודה לא תחזור לשלטון רק בגלל האנשים שהצביעו אמת. צריך להביא קהלים חדשים. אני יודע לעשות את זה. מי יכול להביא אנשים שהצביעו מחל למחנה הציוני? אני".