בעקבות פרסום סדר היום של הוועדה שתדון באישור בנייה ביו"ש, שממנה עולה כי ידונו ב־2,148 יחידות דיור, המתנחלים מביעים אכזבה קשה מראש הממשלה בנימין נתניהו. ראש מועצת גוש עציון אף קרא לשרים שלא לבוא לגוש לטקס לציון יובל לשחרור יהודה ושומרון. משיחות עם ראשי המתנחלים עלה כי תוכניות בנייה ביישובים השונים נדחו ולא יעלו לדיון השבוע, וכי ממשרד ראש הממשלה נמסר להם בעל פה כי הסיבה לכך היא שכמות היחידות המבוקשת גדולה מדי, וראש הממשלה מבקש לנהוג במשנה זהירות בפעם הראשונה שמתכנסת הוועדה בעת כהונתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.



במחאה על ה"הקפאה", לפי המתנחלים, ביקש ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן משרי הממשלה שלא להגיע לטקס הממלכתי לציון 50 שנה לשחרור יהודה והשומרון שיתקיים בגוש. "אם אין לממשלתנו די עצמאות, אל תבואו לחגוג!", אמר. "באנו לכאן לבנות את בתינו עדי עד. אין לנו צורך בחגיגות אם נשללת מילדינו הזכות הפשוטה להמשיך לחיות כאן". ואילו ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי אמר: "בשנת היובל לחידוש ההתיישבות ביהודה ושומרון בוחר הדרג המדיני להעניק למפעל הציוני סטירת לחי בדמות המשכה של הקפאת הבנייה ומניעת כל אפשרות להתפתחות טבעית".



מלשכת ראש הממשלה נמסר: "אין שום מכסות ולא קיימת מגבלה מספרית. הקבינט החליט פה אחד על מדיניות בנייה ביו״ש. כל האישורים לבנייה נעשו בהתאם לכללים הללו".



ממפלגת הבית היהודי נמסר באשר לטענות על מכסות הבנייה ביהודה ושומרון: "אם הדברים שפורסמו אכן נכונים, נראה על פניו שמדובר באי עמידה בסיכומים. שכן, מעולם לא הוסכם שיוטלו מכסות על בנייה ליהודים. יתרה מזאת, בהטלת מכסות אלו יש פגיעה מהותית בהתיישבות וגם נזק מדיני. כאשר ישוב ראש הממשלה מנסיעתו נבקש את הפרטים המלאים ונבוא בדברים עמו".