שרת התרבות והספורט, מירי רגב התראיינה היום (שני) לתכניתו של אראל סגל בגל"צ, ודיברה על פסיקתה של סגנית היועמ"ש דינה זילבר, כי אין בסמכותה להחליט האם לממן מופעי תרבות. "לא יכול להיות שפקידה סותמת את הפה לשרה בשם חופש הביטוי", אמרה רגב והוסיפה כי אם יכפו עליה להעביר כספים למוסדות התומכים בטרור "אפשר לסגור את משרד התרבות".



"אני חושבת שמדינה צריכה להשקיע ולעודד תרבות. הבאתי תקציבים שלא היו מעולם לתרבות בישראל כדי שלמיטב הקולות בחברה הישראלית יבואו לידי ביטוי. לא יכול להיות שיחייבו את משרד התרבות להיות כספומט. אני מקווה שדינה זילבר תעזור לממש את החוק במדינה", אמרה רגב, "לא מעניין אותי התוכן אלא חוקי המדינה והמשפטנים צריכים לעמוד כחומה בצורה כדי לעזור לי".
 
סגנית היועמ"ש דינה זילבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


על רצונה לא לממן מופע בעירום מלא בפסטיבל ישראל אמרה: "אני לא חייבת לתמוך בכל התכנים בפסטיבל ישראל. למה ציבור שמרן צריך לממן מופע עירום? אין לי בעיה עם סצינה כזו או אחרת ב'הבימה', אבל עירום מלא הוא חציית גבולות. לא אמרתי שאני מתנגדת למופעי עירום, אמרתי שאני מתנגדת לממן מופעי עירום משום שהוא פוגע באוכלוסיה גדולה בישראל. כשביקשתי לא להקרין סרט על יגאל עמיר לא אמרו כלום כי זה התאים לאותה אליטה של השמאל".

רגב ציינה כי היא לא מוכנה לממן את ההצגה "אסירי הכיבוש" בפסטיבל עכו, מאחר והיא תומכת בנראטיב הפלסטיני. "לא יתכן שיאדירו מחבלים בהצגה על המוקטעה ברמאללה. הם טרוריסטים שרצחו נשים וילדים. ישראל אומרת לעולם לא לממן טרור אבל בסוף אנחנו עושים זאת בעצמנו".

כזכור, במהלך ישיבה שנערכה אתמול במשרד המשפטים, פרץ עימות מילולי בין שרת התרבות מירי רגב לבין דינה זילבר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שהסבירה לשרה רגב כי אין בסמכותה לצנזר מופעים והצגות במסגרת תפקידה כשרת התרבות.