הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט אומר כי חיזבאללה נמצא בסדר העדיפויות הגבוה ביותר של צה"ל. "אנחנו מתעדפים את חזית הצפון", הוא הדגיש והוסיף "יש גם תכנית הגנתית וגם תכנית התקפית". עוד ציין הרמטכ"ל כי לישראל יש מודיעין טוב על הארגון השיעי. הרמטכ"ל דיבר ביום העיון של ארגון "בשבילם" לזכר הנופלים במלחמת לבנון השנייה, שהתרחשה לפני 11 שנים והתקיים במרכז הקהילתי מעלה יוסף בגליל של החברה הארצית למתנ"סים. איזנקוט הדגיש כי "חיזבאללה נמצא במציאות לא פשוטה" בגלל המלחמה בסוריה שבה אבד 1,700 מאנשיו ועוד 7,000 נפצעו, אך הדגיש כי "אנחנו לא נותנים לזה לתעתע בנו".
לדבריו, "ארגון חיזבאללה נמצא במציאות אסטרטגית מורכבת מאד. שליש מהארגון היום נלחם בסוריה, עיראק ותימן, רובו בסוריה. יש לו בעיות לא פשוטות בלחימה, ארגון שמתנסה בהפעלת פורמציות גדודיות ויותר מזה. ומצד שני, הוא רוכש ניסיון בלחימה, ממנו אנחנו לא מתעלמים, לצד בעיות תקציביות קשות, בעיות מוראליות קשות וההבנה שהארגון הזה איבד את שני מפקדיו בשבע - שמונה שנים האחרונות. האחד זה עימאד מורנייה, שנהרג בדמשק ומפקד חיזבאללה שנרצח לפני שנה על ידי הממונים שלו, עד כמה שאנחנו יודעים", כשהכוונה למוסטפא באדר א-דין. 

 "ילדים גדלים בלי אזעקות" 
הרמטכ"ל הזכיר כי במלחמת לבנון השנייה  "ארגון חיזבאללה ספג מכה לא פשוטה מבחינתו, כ-1,300-1,400 הרוגים, פגיעה קשה מאד בתשתיות של הארגון, כשהמלחמה מסתיימת בזה שצה"ל נמצא בטווח של כ-14 ועד 7 קילומטרים בתוך לבנון". 

"בפרספקטיבה של 11 שנים, ארגון חיזבאללה התעצם במבחן היכולת, למרות שהוא במורכבות גדולה מאד, ומצד שני הצפון חווה 11 שנים שלא היו כדוגמתם מאז קום המדינה. ילדים גדלים בקריית שמונה ובנהריה בלי אזעקות, בלי פיצוצים של קטיושות וחדירות של מחבלים לישובים, מציאות שאפיינה את הצפון עשרות שנים", הדגיש איזנקוט. 
"מתוך הכרת העוצמה, אני יכול להגיד שבמאזן האסטרטגי של מדינת ישראל וביחסי העוצמה שלנו מול האויבים שלנו במעגל הראשון בכלל ובחזית לבנון בפרט, צה"ל הוא צבא חזק, עוצמתי, שיש לו יתרון מוחלט על אויביו", אמר איזנקוט לסיום.