אחד הסמלים הגדולים ביותר של הערוץ הראשון, היה ללא ספק עודד שחר, הפרשן הכלכלי, אשר היה במשך למעלה משלושה עשורים ברשות השידור, ומצא את עצמו מחוץ למערכת בעקבות הקמת התאגיד. שחר, שהיה אחד מהאנשים שהושמו בחזית המאבק לשימור רשות השידור והניסיון להפיל את התאגיד, התייחס בראיון לדקל-סגל בגלי צה"ל לעניין: "מוזר מאוד להיות בלי טלוויזיה, אבל זאת גם תחושת הקלה, אני 34 שנים עוסק בחדשות שוטף, סיקרתי 23 שרי אוצר, 7 נגידים, עשרות תוכניות כלכליות, ופתאום יש הקלה. לא תחושה של ריק".



"בינתיים אני נהנה מהחופש, למרות שזה לא יהיה נצחי. מבחינתי הסתיים פרק. אתם מכירים אותי, די השתגעתי בשידורים ותמיד היה לי מה לומר, ולא רק בכלכלה. יש מי שרוצה לשמוע איתי. אני מקווה שאוכל לחזור ולהשפיע. אני עדיין לא יודע היכן. דבר אחד בטוח והוא שאני פתוח להצעות. אני פה כדי להישאר, ואני אשמח לגלות סודות חדשים".



שחר התייחס גם לשידור החדש של התאגיד ואמר: "לא צפיתי כמעט בתאגיד ואני גם לא מאזין לו. גיליתי את גלי צה"ל שוב. צריך להבין, אני לא מחרים את התאגיד, אבל אני יודע שמי שנמצא שם מאוד לא רווה נחת מהיחס ותנאי העבודה. דרך קליטת האנשים היתה מאוד לא טובה. מוזר לי נניח שעודד גרנות לא נמצא שם. מוזר בעיני שאורן נהרי לא נמצא שם. אנשים כאלה היו חייבים להיות שם".



"בשורה האחרונה, למרות כל היומרות, אין תחושה שהם המציאו את הגלגל מחדש. אין שם משהו שאני אוהב, אין משהו שאני יכול להגיד שאני נצמד אליה. לגבי הריקבון, גם התאגיד הוא לא טלית שכולה תכלת. לגבי ההחלטות, לגבי קבלת האנשים, לגבי הוצאת כספים. אני שומע הרבה דברים. ברשות השידור היו הרבה בעיות, אבל מזכיר לכם שהיתה רפורמה. כמה מאות מהעובדים נקלטו, כמה מאות לא התקבלו ומאז לא מקבלים כסף. קיבלנו רק חצי משכורת וזהו.



פורסם שניסית להניא את רה"מ מהליך התאגיד
"זה לא צלח. למרות הגיל, נשארה בי קצת נאיביות. לשבת ולראות שראש הממשלה מתרשם מאנשים קשיי יום. זה שהוא רצה לסגור את התאגיד זה ידוע. לא הפכתי למשרת השלטון, מה שניסיתי זה לעזור למשפחות של העובדים. פתאום מצאתי כותרת שעודד שחר לחש על אוזנו של נתניהו. לא היה ולא נברא. ידעתי שאם אגיד שלא היה ולא נברא, אהפוך לאויב התאגיד".



על פגישותיו עם שרה נתניהו הוסיף: "אני את הגברת נתניהו, הכרתי לפני שהיא היתה גברת נתניהו, היכרות ארוכת שנים, אנחנו נפגשים על כף יד אחת, לא כל יום, ולא כל חודש. הפגישות שהיו לי איתה היו פגישות נעימות, ודיברנו גם על התאגיד. גם לי מותר להפוך כל אבן כדי להציל את החברים שלי. דיברתי עם ראש הממשלה נתניהו, עם שרה נתניהו, עם פוליטיקאים, ועם כל מי שהסכים לשמוע. צריך להבין, אני אישית מסודר לגמרי. אותי מעניין אותי מאוד להמשיך ולהתפרע, זה היה כיף אדיר. אנשי התאגיד לא הפכו כל אבן? ושכרו חברת לובינג על חשבון הציבור על מנת לשכנע את כולם? אז גם לנו מותר. הייתי נאיבי, ישבתי על הספה עם ראש הממשלה והעובדים קשיי היום, והייתי בטוח שנצליח. השיחות היו לי עם שרה היו אישיות. היא הקשיבה לי, והקשיבה לכאב שלי".



לסיכום סיפר על התוכניות לעתיד: "הגיע הזמן שאעשה מה שאני רוצה. מותר לי. אני לגמרי מסודר, אין לי שום בעיה, הכל בסדר, אבל אם יכולתי להציל את המפעל הזה, שהייתי בו 34 שנים, אז כן, אעשה זאת ככל שאוכל".