קבוצת חברי כנסת "ביטחוניסטים", בהם יו"ר ועדת חוץ וביטחון אבי דיכטר (הליכוד), אלעזר שטרן (יש עתיד) ועמר בר־לב (המחנה הציוני), תעלה היום (ראשון) להצבעה בוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק שתחייב את מדינת ישראל לקזז מתשלומי המסים שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית בכל שנה סכום של 1.1 מיליארד שקל, שהרשות מעבירה כמשכורות למחבלים.



"התשלומים שמעבירה הרשות למחבלים הם לא רק הסתה, אלא גם תמריץ לביצוע פעולות טרור", הסביר שטרן. "זה פיתוי של ממש לרצח יהודים, ומוטלת עלינו חובה לעצור את הטירוף הזה מיד".



ראש השב”כ לשעבר, ח”כ יעקב פרי (יש עתיד), מיוזמי ההצעה, אמר אתמול באירוע שבתרבות: "הרשות הפלסטינית משלמת תגמול חודשי למחבלים היוצאים לפגע בישראלים וכך ממשיכה ללבות את האש וההסתה. אסור שמדינת ישראל תעמוד מנגד ותמשיך בהעברת תשלום לרשות באין מפריע. על ישראל להיות המדינה המובילה בכל התחומים הנוגעים למאבק בטרור. אני לא רואה כל אפשרות שדווקא הקואליציה הנוכחית, בממשלת 'ימין־ימין', תתנגד לחוק חשוב זה".



על ההצעה חתמו גם האלוף במיל' ח"כ אייל בן ראובן מהמחנה הציוני, יו"ר סיעת כולנו רועי פולקמן, יו"ר סיעת ישראל ביתנו ח"כ רוברט אילטוב, ויו"ר הקואליציה דוד ביטן.