מספר ימים לאחר שרה"מ בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן אישרו הקמת התנחלויות חדשות, הגיב הבוקר (ראשון) שר הביטחון אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הממשלה, לביקורות שהשמיעו לאחרונה ח"כים ואנשי ציבור בנושא זה. לדבריו, "מי שטוען שניתן היה לאשר יותר בנייה בהתיישבות, זה לא למתוח את החבל עד הסוף, אלא לקרוע אותו לגמרי ובכך לסכן את כל מפעל ההתיישבות. לא הייתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר, שתדאג להתיישבות היהודית ביהודה ושומרון ותפתח אותה".



"ראיתי בסוף השבוע התייחסות נרחבת של גורמים פוליטיים כאלו ואחרים בנושא הבנייה בהתיישבות. למספרים ולטענות שנזרקו לחלל האוויר, הן לגבי תכנון והן לגבי בנייה בהתיישבות, אין שום קשר למציאות", אמר ליברמן.



נתניהו. "ראש הממשלה ואני פעלנו בשקיפות מלאה". צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו. "ראש הממשלה ואני פעלנו בשקיפות מלאה". צילום: מרק ישראל סלם



כמו כן, יו"ר "ישראל ביתנו" הוסיף כי הוא "מודע טוב מכל אחד אחר לכל צורכי הבנייה בהתיישבות, ואני גם מודע היטב לכל המגבלות והלחצים המגיעים מהמערכת הפוליטית הבינלאומית. לכן פעלנו, ראש הממשלה ואני, בשקיפות מלאה ובאחריות".



הוא הוסיף כי "מה שאישרנו בשבעה ובשמונה ביוני זה המקסימום שניתן לאשר, והמספרים מדברים בעד עצמם, עד רזולוציה של בית בודד. רק בשבוע שעבר, אושרו בסך הכול 3,651 יחידות דיור, מתוכן 671 לבנייה מידית. מהראשון בינואר 2017 ועד היום, אושרו בסך הכול 8,345 בתים, מתוכם 3,066 לבנייה מידית. המספרים של המחצית הראשונה של 2017, הם הגבוהים ביותר מאז 1992".