יום לאחר החלטת הקבינט המדיני בטחוני לצמצם את אספקת החשמל לרצועת עזה, שר הביטחון אביגדור ליברמן הזהיר את החמאס כי ישראל לא תסבול כל פרובוקציות מצד הארגון. "אין לנו שום כוונה ליזום מהלך צבאי ואין לנו כוונה להבליג על שום פרובוקציה. אנו לא מתכוונים ליזום מהלך צבאי ועל כל פרובוקציה נגיב במלוא העוצמה", אמר, "אין יותר ירי לשטחי שיגור לחולות. נגיב בצורה עוצמתית על מטרות איכות. לא תהיה שום פשרה בנושא הזה ויהיו השלכות כפי שיהיו".



לדבריו הכדור נמצא כעת במגרש של החמאס, הוא צריך להחליט מה הוא רוצה בסוף. "יחיא סינואן שישב 23 שנים בכלא, יצא התחתן ויש לו שני ילדים. הוא חייב להחליט מה הוא רוצה שילדיו יהיו שהידים ויסתתרו כל החיים במנהרות או שהיו רופאים ומהנדסים ויטיילו בעולם בלי פחד", ציין שר הביטחון.



ליברמן, שאמר את הדברים בכינוס בכנסת לגבי עתיד רצועת עזה, הזכיר את שיחה שניהל עם אריק שרון לפני ההתנתקות. "הוא הסביר לי. שהוא רוצה ליצור הזדמנות עבור הפלסטינים להוכיח שהם יכולים להקים מדינה", טען, "שרון אמר לי שבעוד עשר שנים עזה תהיה סינגפור של המזרח התיכון. כרגע זה דומה יותר למוסול וא-ראקה". לדבריו, הנהגת החמאס צריכה להחליט מה היא רוצה עכשיו, כרגע בוודאות הם מובילים את הרצועה לכיוון מוסול וא-ראקה.



אביגדור ליברמן. צילום: מרק ישראל סלם


שר הביטחון: "רשת 'אל-ג'זירה' משדרת 'פרופוגנדה' כמו בגרמניה הנאצית"

ליברמן תקף בחריפות את הרשת הקטארית 'אל-ג'זירה' ואמר כי "היא משדרת 'פרופוגנדה' בנוסח הכי בזוי, כמו בגרמניה הנאצית או בברית המועצות הסובייטית. מעולם לא תראו אצלם כתבה נגד איראן אך כל יום יש להם כתבות על ישראל ומצרים".

ליברמן התייחס למשבר החשמל ברצועה, ואמר כי "לא יכול להיות שחמאס גובה מסים מתושבי עזה והם הולכים למנהרות ורקטות ולא לפיתוח עזה למשק החשמל והמים" ליברמן נשמע פסימי לגבי אפשרות להגיע להסדר עם הפלסטינים אך אופטימי לגבי אפשרות לנורמליזציה עם מדינות ערב המתונות. "לגבי סיכוי להסדר, כדאי להבהיר: אני רואה איך מתנהלת הרשות ולא רואה שם שום כנות או הכנה אמיתית למשא ומתן להסדר מדיני עם מדינת ישראל. כל מה שאני רואה, זה ניסיון לתמרן אותנו לפינה ולפגוע בנו כמה שאפשר בזירה הבינלאומית. שום כנות שום הכנה למשא ומתן אמיתי להסדר מדיני", הסביר.

שר הביטחון הוסיף: "מעולם לא היינו קרובים כל כך להסדר עם המדינות הערביות המתונות ולעומת זאת מעולם לא היינו רחוקים כל כך מהסדר עם הפלסטינים". הוא אמר כי "כדי לפתור את המשבר באזור, כולל רצועת עזה, יש להגיע קודם לנורמליזציה עם מדינות ערב המתונות ורק לאחר מכן לנסות להגיע להסדר עם הפלסטינים". הוא סיכם את דבריו ואמר כי "מה ניתן להגיע עם הרשות ? במקרה הטוב הסדר ביניים ארוך טווח. לגבי מדינות ערב וזו טעות חמורה שעשינו אסור לנו לקבל מציאות של נורמליזציה עם מדינות ערב תהיה בת ערובה של הסוגיה הפלסטינית. צריך לנתק בין שתי הסוגיות".