ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון, הגיעו היום (שלישי) לבאר יעקב, על מנת לחתום על הסכם גג במסגרתו תקבל המועצה כשלושה וחצי מיליארד שקלים, על מנת לעזור ולפתח את האזור, בניסיון להמשיך ולפתור את בעיית הדיור. באירוע השתתף גם שר השיכון, יואב גלנט.



בתחילת דבריו, לאחר ששיבח את ראש המועצה, ניסים גוזלן, התייחס ראש הממשלה למשבר החשמל ברצועת עזה, שהחל לתפוס כותרות בשבועות האחרונים, בעקבות החוב הגדול שקיים עבור חברת החשמל. "ביממה האחרונה שמעתי הסברים שגויים ביחס לנושא החשמל בעזה וצריך להבין - נושא החשמל בעזה הוא נושא לוויכוח בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס", אמר ראש הממשלה. "החמאס דורש שהרשות תממן את החשמל והרשות הפלסטינית מסרבת לשלם. זה נושא לוויכוח פלסטיני פנימי. בכל מקרה אני מבקש להבהיר: לישראל אין שום עניין בהסלמה וכל פרשנות אחרת היא שגויה. אבל יש לנו עניין בביטחון והמדיניות שלנו בנושא ביטחון ברורה והיא לא משתנה".



לאחר מכן התפנה נתניהו לדבר על העיר בה הוא נמצא: "המהפך של באר יעקב מדהים", אמר, "מ-5000 תושבים ל-100 אלף. הנושא הזה הוא פשוט מופלא. יש כאן החלטות טובות - אנחנו יצאנו ב-2009 פתחנו כאן את המשרד הזה, ויש בו ביקושים גדולים. זוהי החלטה מרכזית. החלטה שנייה היא ששר האוצר מוביל את זה. הסכמי גג מאפשרים פיתוח משולב, כדי שיהיו כאן מרכזים רפואיים, מרכזים. ויש החלטה שלישית שמשפיעה על באר יעקב, שעמדתי עליה, והיא להעביר את מחנות צה"ל דרומה ולהרחיב את מרכז הארץ. אני מעריך שייתרמו תרומה גדולה. יש לנו עוד הרבה מה לעשות".



מי שעוד דיבר במהלך האירוע היה שר האוצר, משה כחלון, שהוסיף: "אנחנו משקיעים שלושה וחצי מיליארד שקלים, תשתיות חדשות ופרויקטים רבים - שיפור תחנות הרכבת, פארקים ירוקים, מערכות בקרה וניהול, ספורטק, טיילות ועוד. זהו יום העצמאות הכלכלי של באר יעקב.



אנחנו מכפילים את המדינה. במסגרת הסכמי הגג הכפלנו את אופקים, הכפלנו את אשקלון, הכפלנו את בית שמש והיום אנחנו מכפילים פי כמה את באר יעקב - אנחנו מכפילים את המדינה. אנחנו מכינים את מדינת ישראל לעשרים השנים הקרובות מבחינת תכנון, תשתיות ועתודות קרקע. אנחנו נתכנן, נשווק, נבנה ונבנה ונבנה עד שמשבר הדיור ייפתר. גם בבאר יעקב אנחנו נעשה את זה. גם באיכות טובה, גם בהסכמי גג. אנחנו מדברים על השקעות של 600 מיליון לפיתוח ישיר, 500 מיליון. אנחנו משקיעים גם במפעלים .נצמיח את המשק. זה יום חג לבאר יעקב, היום מזניקים את פנינת השפלה".