"הרשות הפלסטינית ממשיכה לעודד טרור": גורם מדיני ישראלי התייחס הבוקר (רביעי) להצהרתו של מזכיר המדינה האמריקאי רקס טילרסון, שאמר אתמול כי הרשות הפלסטינית תפסיק לשלם למשפחות מחבלים, וטען כי ישראל לא מכירה שינוי במדיניות במדיניות הפלסטינית בנושא. "בישראל לא מכירים שום שינוי במדיניות הפלסטינית, שממשיכה לשלם למשפחות מחבלים. הרשות הפלסטינית ממשיכה לשבח, להסית ולעודד טרור באמצעות התשלומים", אמר הגורם.



כאמור, דברי הגורם הישראלי עומדים בניגוד למה שאמר המזכיר טילרסון רק אמש, אז הצהיר כי בעקבות לחץ אמריקאי הפלסטינים יפסיקו לממן משפחות מחבלים שהורשעו ברצח וטרור. "הרשות הפלסטינית מתכוונת לסיים את תוכנית הפיצויים למשפחות התוקפים שהורשעו על ידי ישראל ברצח וטרור", אמר טילרסון לסנאט."היינו מאוד ברורים להם שזה פשוט לא מקובל עלינו, זה בהחלט לא מקובל על העם האמריקאי".



שברו את מילתו? רקס טילרסון, צילום: רויטרס
שברו את מילתו? רקס טילרסון, צילום: רויטרס





כזכור, לאחר היבחרו של נשיא ארצות הברית החדש, דונלד טראמפ, הציג נתניהו את התשלום למשפחות המחבלים לנשיא כהוכחה לחוסר מוכנותו של אבו מאזן להתקדם בתהליך השלום והציב את הפסקת העברת הכספים כאחד התנאים לחידוש התהליך המדיני. לעומת זאת ברשות הפלסטינית הודיעו עד כה כי אין בכוונתם לבטל את התשלומים ואסא קראקא, ראש נציבות האסירים ברשות הפלסטינית, אמר כי בכוונתם לשלם משכורות למרות החקיקה המוצעת בכנסת. פקיד ממשרד החוץ הדגיש כי המזכיר השתמש במילה "כוונה", מה שמרמז שהמדיניות עדיין לא השתנתה.