בעקבות הפגנת הנכים שהתרחשה לפני כיממה בתל אביב בקריאה להעלות את הקצבה המוענקת להם, טען ח"כ אילן גילאון ממרצ טען בתכניתם של ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM כי "כל הנכים צריכים להפוך למתנחלים משום שרק ככה יתחילו להתייחס אליהם". אלכס פרידמן, יו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", הוסיף כי "הממשלה מחפשת לפגוע בנכים".



"זו לא ההפגנה הראשונה ולצערי גם לא האחרונה", אמר פרידמן, שהוסיף כי "הוויכוח עומד באותו מקום. הייתה הצעת חוק מצוינת של ח"כ אילן גילאון, שעברה בכנסת בקריאה טרומית והצוות של פרופ' זליכא גם אפשר פריצת דרך, אך הממשלה עוצרת את התהליך. היום קצבת נכה היא 2342 שקלים בחודש. היא נמצאת בסכום הזה כבר המון שנים ועלתה רק כ-14% במהלך 15 שנים האחרונות. מדובר על שחיקה רצינית".



בשלב זה, הצטרף לשיחה חבר הכנסת אילן גילאון מטעם מרצ שהסביר כי: "הכנסת ברוב קולות אישרה בקריאה טרומית את הצעה שלי שהייתה מאד פשוטה, כך שכל מי שקיבל 2342 שקלים יקבל קצבה צמודה למדד, התואמת לשכר המינימום של 5300 שקלים בחודש. הצעת החוק הזו, משמעותה לעשות המרה פשוטה. לא הייתי מציע הצעת חוק שלא חשבתי שיש לה יכולות מימון".



 


עם זאת, לדבריו, "ההצעה תקועה. יש הרבה ועדות ולא קרה שום דבר. נתניהו השקיע כסף בבניית 29 ישיבות חדשות למתנחלים, אך לא קיים ישיבה אחת עבור הנכים בישראל. הרעיון שלי הוא שכל הנכים יהפכו למתנחלים ויעברו לשטחים. ככה יתחילו להתייחס אליהם".

לטענתו, "235 אלף איש מקבלים קצבת נכות בישראל. להיות אדם מוגבל אינו סטטוס נרכש שלומדים אותו באוניברסיטה. לכל אחד זה יכול לקרות וזהו הביטוח שאזרחי המדינה צרכים לקבל כדי להוריד לעצמם את דרגת הלחץ. יש ועדות כמו חול ואין מה לאכול. אני לא יודע איך אפשר לחיות עם 2342 שקלים בחודש. זו לא קצבה שמאפשרת חיים כלשהם ובטח שלא בכבוד. הנכים מנהלים את המאבק ומלחמת השחרור של העניים היום".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן