כחצי שנה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה על אירוע צוק איתן, בו נטען כי ראש הממשלה לא הכין תכניות אופרטיביות ללחימה מול איום מנהרות החמאס, תקפה הבוקר (ראשון) לאה גולדין, אמו של החייל החטוף סגן הדר ז"ל, בתכניתה עם דרור רפאל ב-103FM את נתניהו. לדבריה, הוא "מלכתחילה התייחס בזלזול רב למסמך". בנוסף, היא טענה כי "מישהו מנסה לטאטא נתונים שהיו צריכים להיכנס לדוח מתחת לשטיח".



בעקבות הפרסומים כי המשפחות השכולות חיכו לדוח המתוקן של המבצע כחודש וחצי, טענה גולדין כי "כמו שכתוב בעיתונים, מדובר על מריחה אחת גדולה. בישיבה האומללה ההיא טען רה"מ ש'הכל היה בסדר במבצע', ושלל באופן מוחלט את הדוח. גם כשהוא אמר שיתקן את הליקויים הוא התנה זאת בוועדת 'עמידרור'. זו שיטה קבועה שלו. במקום לתת מענה לדברים הוא ממנה עוד ועדות ופורומים, ובכך אנחנו לא יוצאים מהפלונטר".



לדבריה, "הדוח עסק בהכנת הקבינט לפני המלחמה, בתהליכי קבלת ההחלטות ובאיום המנהרות. הדר גולדין ואורון שאול נותרו שבויים בחמאס, והם נהרגו בגלל מחבלים שיצאו מן המנהרות, ונחטפו דרכן. זהו האיום שהתממש במלואו".





"שאלתי היחידה בוועדה הייתה מדוע הדר ואורון לא הוזכרו בדוח. בתחילתו מציינים בפסקה את נתוני המלחמה ומספר הימים וההרוגים, אך לא נכתב כי ישנם שני חיילים שבויים בעזה. מישהו שהיה צריך למסור את הנתונים כנראה מנסה לטאטא את הסיפור מתחת לשטיח. נאמר לי שיתקנו את הדוח, אך טרם ראיתי את התיקון המדובר".


בנוסף, התייחסה האם השכולה למשבר החשמל בעזה. לטענתה, "אנחנו כבר שלוש שנים טוענים שלא צריך להחזיר מחבלים לעזה, ושיש להפעיל לחץ על החמאס, ולהתנות את החזרתם לשם בהחזרת החטופים, כפי שהבטיח נתניהו לפני ההסכם הטורקי. יש לנצל המצב שנוצר כעת בעזה ולומר 'אין אור ברצועה עד שהחללים חוזרים הביתה. קודם מחזירים ואחר כך בונים'. זו גם תשובתי לרעיון בניית הנמל בעזה - קודם שיחזירו את החיילים שלנו. אני מקווה שהיום בו יחזירו את החיילים יגיע בקרוב, וזה תלוי בכמה עם ישראל יתעורר וכמה משפחות יסכימו לגייס את בניהם ליחידות מיוחדות".

עריכה מטעם 103FM: איתמר זיגלמן