לאחר הפיגוע המשולב שמהלכו נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא בת ה-23, תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) את הרשות הפלסטינית. לדבריו, "הרשות הפלסטינית מסרבת לגנות את הרצח, ואותה רשות תשלם עכשיו פיצויים בכספים למשפחות של הרוצחים". בנוסף, הוא קרא "למדינות העולם לגנות את הרצח ואת משבחיו, ולדרוש לאלתר את הפסקת התשלומים של הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים, מה שרק מעודד את הטרור".



"במקום לגנות את הפיגוע, פרסם ארגון הפתח, שבראשו עומד אבו מאזן, הודעה בה הוא מגנה את לוחמי מג"ב שהרגו את המחבלים, והוסיף כי הוא משבח את המרצחים כגיבורים", אמר נתניהו, שהוסיף: "כנראה שאין גבול לשקר ולעזות המצח".



הדס מלכא ז"ל. "צער המשפחה הוא צער העם כולו". צילום: פייסבוק
הדס מלכא ז"ל. "צער המשפחה הוא צער העם כולו". צילום: פייסבוק



מלבד זאת, רה"מ ביקש למסור את תנחומי הממשלה למשפחתה של מלכא ז"ל: "בשם הממשלה והעם אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב לבני משפחתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל. יגונם – יגוננו, צערם הוא צער העם כולו. הדס הייתה צעירה מלאת חיים. היא הייתה חדורה בתחושת שליחות של הגנה על מדינת ישראל. מפקדיה ופקודיה אהבו אותה וסמכו עליה. כמו חברתה ליחידה, הדר כהן ז"ל, היא נפלה על משמרתה במאבק נחוש נגד מחבלים צמאי דם. הדס והדר, הנאוות והנעימות בחייהן, במותן לא נפרדו. הן תישארנה קשורות לנצח בגבורתן ובהקרבתן למען העם והמדינה.



בתוך כך, בצד ניסיונות של גורמים מוסלמים קיצוניים לשבש את שגרת הביקורים בהר הבית במהלך הימים האחרונים של הרמדאן, עצרו השוטרים במהלך הבוקר שני חשודים שתקפו שוטרים, אשר נפגעו וטופלו במקום. החשודים הובאו לחקירה במרחב דוד, שבסיומה יובאו בפני בית המשפט לדיון בעניינם.