אבו מאזן הורה לבטל את הרשות לענייני אסירים ומשוחררים ברשות השר עיסא קראקע ברשות הפלסטינית, כך מסרו היום (ראשון) מקורות פלסטיניים לעיתון "א-ריסלה" היוצא לאור ברצועת עזה. על פי הדיווח, ראש הרשות הורה לאחד את משרדי הפנים והאסירים בתוך משרד אחד, כהרשות לאסירים תהיה הגוף המרכזי המתוקצב במשרד זה. על פי המקור, ביטול המשרד לענייני אסירים בא ככל הנראה לאור ההבנות עם הממשל האמריקאי במסגרת צעדי "בוני אמון" כלפי היוזמה המדינית של טראמפ. 

המקורות הפלסטיניים אומרים כי בממשלת ראמי אלחמדאללה כבר הכינו את הקרקע למיזוג שני המשרדים, ואת ההסבר שייתנו לציבור הפלסטיני – העובדה שהעניין נובע מהמשבר הכלכלי ברשות הפלסטינית. זאת בגלל רגישותה ונפיצותה של הסוגיה בסדר היום הפלסטיני. 
יש לציין שביוני 2014 הורה אבו מאזן לבטל את משרד האסירים ולהפוך אותו לרשות לאומית מה שהוביל לגל של זעם וכעס בקרב הפלסטינים. 

נשיא ארצות הברית טראמפ מקדם מאז כניסתו לתפקיד יוזמה מדינית בין ישראל לפלסטינים, במטרה להגיע ל"דיל האולטימטיבי", כפי שהוא מכנה זאת. במסגרת עמדתו טראמפ מדגיש את חשיבות הפסקת מימון האסירים הביטחוניים, ולפי דיווח הוא אף קיים שיחה קשה בה צעק על אבו מאזן בעניין. 
 
נראה כי אבו מאזן נחוש לא להיות זה שמכשיל את יוזמתו של טראמפ, ובשבועות האחרונים מגיעים דיווחים פלסטינייים שונים על כוונותיו של אבו מאזן לסייע ליוזמה ולהפגין רצון טוב לקראת משא ומתן אפשרי.