לשכת ראש הממשלה מבהירה הבוקר (שני) כי "בניגוד מוחלט למה שפורסם בכמה כלי תקשורת, רה״מ נתניהו מעולם לא אמר שלא הכיר את תכנית המתאר לקלקיליה, אלא שלא זכור לו שהוצג בה הנתון של 14 אלף יחידות דיור”. בהודעת הלשכה נאמר כי "עיון בפרוטוקול הישיבה מוכיח כי דבריו של רה"מ מדויקים ואכן לא הוצגו מספר יחידות דיור בדיון".



כזכור אתמול בעקבות לחץ של שרים מהליכוד ומהבית היהודי ועל רקע הפגנה מתוכננת של ראשי ישובים ביו"ש שעמדה להתקיים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת שרי הליכוד כי הקבינט המדיני-ביטחוני ידון מחדש בתכנית להרחבת העיר קלקיליה.



ההחלטה לפיה שטחה של העיר קלקיליה יוכפל וייבנו בה 14 אלף דירות חדשות עוררה זעם רעב בימין שם טענו כי הבנייה בעיר הפלסטינית תבוא על חשבון שטחי C שבשליטת ישראל ותבעו כי לפני שמאשרים בניית אלפי יחידות דיור לפלסטינים יש להפשיר את הבניה בהתנחלויות. הם גם טענו כי בנייה של אלפי יחידות דיור בסמוך לכביש 6 תסכן את הנוסעים בו.



גורמים שנכחו בדיון טענו כי נתניהו אמר כי הוא אינו זוכר את ההחלטה שהתקבלה בקבינט על בנייה מסיבית בקלקיליה, אולם כאמור הבוקר מוסרת לשכת ראש הממשלה כי נתניהו אמר כי הוא אינו זוכר שבדיון שהיה בקבינט בספטמבר האחרון הוצג המספר 14 אלף.



הודעת ראש הממשלה על ההחלטה לדון מחדש במתווה קלקיליה התקבלה בברכה בימין. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט צייץ בטוויטר כי "לאור ההסתה הפלסטינית אין לתת להם פרס של 14 אלף בתים לאורך כביש 6. מקווה שהפעם כולם יצטרפו לעמדתנו".



סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה: “בעת הזאת בנייה בשטח זה עלולה לסכן את בטחון היישובים בסביבה ובהחלט נכון לקיים דיון נוסף ומעמיק בסוגיה זו. חשוב להיות קשובים למחאת התוןשבים מהיישובים הסמוכים לקלקיליה מצופים ועד כוכב יאיר".



ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר: "אני מברך את ראש הממשלה על ההחלטה לקיים דיון מחודש בקבינט בנושא הכפלת קלקיליה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה. החלטה תמוהה שעלולה הייתה להביא לפגיעה הן בתושבי השומרון והן בתושבי השרון. אנחנו מצפים מהממשלה הזו להמשיך לעמוד בהתחיבויותיה ולחזק את ההתיישבות ובכך את מדינת ישראל כולה".