ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (שני) להרחיק את ח"כ אורן חזן (ליכוד), החל ממחר, למשך שבוע ימים מדיוני המליאה והוועדות. זאת, משום שהפר את הכלל הקובע כי "חבר כנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה", לאחר שהפריע לח"כ מיכל רוזין (מרצ) במהלך ראיון שהעניקה תוך כדי הפגנה של מרצ ושוברים שתיקה.

הוועדה קיבלה את ההחלטה לאחר שצפתה בקטע וידיאו שבו נראה ח"כ חזן נעמד בצמוד לח"כ חזן, בהפגנה בקרית אונו, בעת שהתראיינה לערוץ 20. לדברי הועדה מהשידור עולה כי ח"כ חזן ניסה "לפוצץ" את הראיון ולהוציאה מריכוז, ולא לאפשר לה כלל לומר את דבריה, בניגוד לטענתו כי בסך הכל רצה להתעמת איתה עימות לגיטימי על עמדותיה.
חזן, כך אומרת הועדה, הפריע לח"כ רוזין להתראיין תוך שהוא צועק לתוך אוזנה וכלפיה ביטויים קשים ואישיים כגון "את קטנה, "את בושה", "תשרתי בצבא של חמאס", "תשרתי בצבא של אסאד", "אתם מזהמים את האוויר", ועוד. כתוצאה מכך נאלצה ח"כ רוזין להפסיק את הראיון ולזוז הצידה בעוד ח"כ חזן משתלט על השידור בשיתוף פעולה עם המראיינת באולפן.

חזן וטיבי בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם
חזן וטיבי בכנסת. צילום: מרק ישראל סלם

הוועדה קובעת כי חופש הביטוי של חברי כנסת לא נועד לרמוס לחלוטין את חופש הביטוי של עמיתיהם תוך הטחת ביטויים מהסוג שהשמיע ח"כ חזן  וקובעת כי שיתוף פעולה שלו ב"טמינת מלכודת" מסוג כזה לחבר כנסת עמית תוך כדי השפלתו והפרעה ממשית למילוי תפקידו לא יכול לחסות תחת כנפי חופש הביטוי וחופש ההפגנה.
בסיכומם של דברים הוועדה סבורה כי בהתנהגותו הפר ח"כ חזן את כלל האתיקה הקובע כי "חבר הנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה" ומאחר ואין זו הפעם הראשונה שהיא דנה בקובלנות נגדו הוחלט להרחיקו למשך שבוע מדיוני המליאה והוועדות, למעט הצבעות.
בתגובה אמר ח"כ אורן חזן: "צר לי שכנסת ישראל הפכה לכלי שרת בידי אנשי השמאל הקיצוני ו"שוברים שתיקה". להרחיק אותי בגין כך שיצאתי כנגד נציגי הארגון הבוגדני והשפל הזה "שוברים שתיקה" (או יותר נכון "שוברים את צה"ל") זהו הישג גדול לשונאי ישראל ולמחבלים. אישית אני גאה על כך שזעקתי את זעקת החיילים ושמרתי על כבודם של חיילי צה"ל ושל מדינת ישראל". 
חזן הוסיף: "אני קורא לרה"מ לשים סוף לדהירה שמאלה: כשחנין זועבי ואנשי "שוברים שתיקה" מקבלים מדליות וחברי כנסת ימנים מורחקים בגלל שמירתם על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל - נחצה הגבול והגיעה העת לעשות לכך סוף".