שר האוצר משה כחלון (כולנו) התראיין הערב (שלישי) בכנס הרצליה והתייחס למספר נושאים שעל סדר היום, בהם פרשת הרחבת קלקיליה, צמצום אספקת החשמל לרצועת עזה והיחסים בינו לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על הסערה סביב הרחבת העיר הפלסטינית קלקיליה והשאלה האם הנושא עלה בקבינט המדיני ביטחוני, אמר כחלון כי "הייתה תוכנית שנקראת מקלות וגזרים של משרד הביטחון. אזורים שקטים ורגועים, ניתן להם גזרים ואזורים של טרור יקבלו מקלות". לדברי כחלון, הגזרים משמעותם הרחבה של אזורי A,B ו-C. בשביל A ו-B הפלסטינים לא צריכים אותנו וב-C אישרנו להם פיסת קרקע.  
"לא יודע מאיפה הגיע המספר של 14 אלף יחידות דיור", הוסיף שר האוצר. "מהנדס א' יכול להגיד שהוא מתכנן על הקרקע הזו 15 אלף דירות ומהנדס אחר יגיד אני מכניס 6,000 דירות, אבל התכנון הזה הגיע לאישור ולכן יש ויכוח". 
 

לדבריו, הייתה הצבעה בקבינט. "אני לא יודע כמה אני יכול לחשוף אבל הצביעו על הנושא. בדקתי את זה מול המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וכל מה שאני אומר לכם מתועד בפרוטוקולים. ראש הממשלה אמר 6,000 דירות? אולי הוא מוכן לאשר 6,000". 

כחלון התייחס גם ליחסיו עם ראש הממשלה."זה לא סוד שמשבר התאגיד היה קו פרשת מים. התעוררתי בבוקר בשיא העשייה, שיא קידום של נושאים והאמנתי שאנחנו עושים בכל הכוח בשביל המדינה. ואז פתאום אני מוצא את עצמי בבחירות על מי יערוך את ערוץ הבישול של התאגיד. בשבילי, מאז שראיתי שזה פרמטר לבחירות אני מסתכל על הדברים בצורה אחרת. איבדתי את התמימות. הבנתי שמשהו קרה. זה משבר קרדינלי עבורי ולכן היום אני עושה את הפעולות שלי. אני עובד עם נתניהו בסדר גמור אבל להגיד לך שזה כמו שהיה לפני? זה לא". 

"יש לחץ אמריקאי על ישראל להגיע להסכם"
 
על האפשרות להניע תהליך מדיני, אולי באמצעות כניסת מפלגת העבודה לממשלה אמר כחלון: "אני חושב שכרגע הסיכוי לשינוי מבני בממשלה נמוך מאוד. זו השנה השלישית של הממשלה ועוד חודש יוצאים לפגרה ממנה חוזרים בחורף. לגבי העבר, היינו במקום שכמעט זה סוכם. זה התקדם הרבה מעבר למה שהתקדם עד עכשיו והרצוג התעקש על העקרונות שלו. אני יותר קרוב לנתניהו בעמדות והרצוג עמד חזק על שלו. אני חושב שהרצוג היה צריך להיכנס אבל בעמידה שלו מול נתניהו הרצוג הוכיח את עצמו כאיש עקרונות".

"הרצוג יכול היה להתקפל. אני ראיתי מה היה. נכון להיום יש לחץ אמריקאי גדול לקדם הסכם ויש קשרים בעולם הערבי. אני לא יודע לומר בדיוק מה קורה אבל משהו קורה. ארה"ב מרגישה שהיא יכולה כי יש לטראמפ קשרים טובים עם העולם הערבי. עם אובמה לא היה אמון, עם טראמפ יש אמון. אני לא איש בשורה אבל קורה משהו. אני שומע שיש לחץ על ישראל כן להגיע להסכם ואני לא חושב שנתניהו מתנגד לזה".

כחלון סיפר על פגישתו עם ראש הממשלה ראמי חמדאללה ברמאללה ועל משבר החשמל ברצועת עזה. "חמדאללה ביקש ממני לקצץ את כמויות החשמל שאנחנו מעבירים לעזה כי רמאללה מאוד מעוניינת להכניס את עזה פנימה לממשלת אחדות. זה עניין שלהם ולא קשור אלינו. ראש הממשלה אמר בצדק שזה סכסוך פנימי בין רמאללה לעזה ואין לנו קשר לזה".