"אני שותפה בחיים ובחיים הפוליטיים, והרגשתי שאני לא רוצה להבליג יותר. הוא צריך להגיב כמו פוליטיקאי ואני לא. אני חושבת שכל הציבור צריך להתקומם, כי כשקמפיינים מגיעים למצב כזה, צריך להתנגד", כך סיפרה היום (רביעי) מיכל הרצוג, אשתו של מנהיג האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג, בריאיון לסיוון רהב-מאיר בערוץ 2. הרצוג הוסיפה כי "הציבור מביע שאט נפש. יש רוח מפקד, ואין ספק שהאנשים שהכינו את הקמפיין הזה בוודאי פעלו ברוח ובשפתו. דה לגיטימציה מתרחשת במקום שנותנים לו להתקיים. צריך להדביר את העשבים השוטים. די להבליג".



רהב התעקשה ושאלה האם נעלבה מזה: "זה לא עניין של עלבון. אני יודעת עם מי אני חיה. אני חיה איתו מעל 30 שנה, הוא חזק ואמיץ. לא היו הרבה אנשים ששורדים בפוליטיקה במסע שהוא עבר בשנים האחרונות. הוא עבר כי הוא האמין בעקרונות מסוימים". כשנשאלה על מספר קטעים מביכים כגון העימות עם נתניהו, או כשאמר על כך שהוא ישן ברגעי לחץ, והדובי שהונח בסלון ביתה הגיבה: "קיבלנו את הדובי בעופרת יצוקה מילדים שישבו במקלטים, ומעובדים סוציאליים שרצו להודות לשר. בגלל זה שמתי אותו בסלון, זאת תזכורת לאיש ציבור. זאת משמעות הדובי בסלון".






הרצוג התייחסה לסיטאוציה בה נמצא בעלה כעת, כשיש מספר רב מתמודדים על תפקידו: "אני שמחה כי זה מוכיח שהמפלגה הזאת תוססת וחיה, עובדה שאנשים רוצים את התפקיד, זה אומר שהוא טוב. אני לא קוראת טוקבקים. רוב האנשים נקעה נפשם מהרמה הנמוכה הזאת, שנתניהו מוביל בחברה הישראלית. זוהי רוח המפקד".



"אני משפיעה על בוז'י מעצם היותי שותפתו, אני עורכת חוגי בית, אני מדברת עם אנשים בתוך המפלגה, אנשים מכירים אותי הרבה שנים. אני חברת מפלגה לפני שהכרתי את בוז'י". כשנשאלה על שרה נתניהו ועל הפרסומים אודותיה הוסיפו: "אין לי מה להגיד עליה. נאמרים מספיק דברים אחרים. זכותה להגיב איך שהיא רוצה להגיב, מי שמוביל הוא המועמד עצמו ויש גם גבולות להתערבות של מי שחי. לפעמים היא חוצה את הגבול".



מרגישה שהתקשורת רודפת גם אתכם?


"אני לא מרגישה עוול תקשורתי, אני בעד חופש הביטוי, ולתקשורת יש תפקיד חשוב. לפעמים אנשי התקשורת לא בודקים את כל העובדות. אנחנו חווינו את זה כשידעתי שהוא מנהל משא ומתן במהלך השנה הקודמת מתוך עקרונות, ואנשים הטילו ספק. זאת היתה תקופה לא קלה. אני לא צריכה אפילו להעיד על בעלי. אתמול כחלון אמר חד וחלק - 'אני מכיר את המשא ומתן, ואני יכול להגיד שהרצוג דבק בעקרונות שלו, ולא בעקרונות פרסונליים'. כשנשאלה מה היא מקווה שיקרה בעוד שנה הוסיפה: "אני מקווה שבעוד שנה הוא יחזיק בתואר מעבר לראש האופוזיציה".