עוד מבוכה לשר התקשורת הטרי איוב קרא? מרוקו העבירה באמצעות אחת משגרירויות ישראל באירופה מחאה למשרד החוץ על פגישת נציג ישראלי רשמי, השר איוב קרא, עם נשיא סהרה המערבית המערבית, כך פורסם היום (רביעי) בחדשות 2. כמו כן, דווח כי הפגישה נעשתה ללא תיאום של קרא עם ראש הממשלה נתניהו.

האירוע המדובר התרחש באורוגוואי, לשם הוזמן קרא זמן קצר לפני שמונה לשר התקשורת, לאירוע של השבעת הממשלה החדשה במדינה. מרוקו ראתה את הדבר בחומרה מאחר וסהרה המערבית הוא שטח אשר מצוי כיום במחלוקת בין ממשלת מרוקו לסהרה המערבית שהכריזה עליו עצמאות, לבין ממשלת מרוקו שמחשיבה את האזור כשטח של המדינה.

השר קרא, פרסם בחשבון הטוויטר שלו לאחר הפגישה: "הופתעתי מיחס גלוי וחם שהפגין כלפיי ולשגריר ישראל נשיא הרפובליקה הערבית סהראוי עבד אלקאדר טאלב עומר. הבטיח לקדם יחסים גלויים עם ישראל".

עוד נאמר בפרסום, כי משרד החוץ דיווח שקרא דיבר בערבית עם הנוכחים והתרברב בפניהם על הקשרים החשאיים שמדינת ישראל מנהלת עם סעודיה. השר קרא מסר בתגובה על הדברים: "צר לי שמבקשים לפגוע בתדמיתי. זו הייתה שיחת מסדרון ובצחוק, היה איתי שגריר ישראל שלא אמר לי למי ללחוץ את היד".

איוב קרא עם נשיא סהרה המערבית . צילום: טוויטר


לשר קרא היסטוריה פוליטית מלאה במבוכות ובפליטות פה בלתי מחויבות למציאות. לפני מספר חודשים אמר קרא במהלך אירוע שבתרבות בבאר שבע: "אני לא רוצה יותר אחרי מה שקרה בעזה או בלבנון להכניס חיילים", אמר השר. "אני רוצה שיהיו חיילים שלנו רק על הגבול הבינלאומי, אני יכול להכניס לעזה רובוט שילחם בהם בפנים ויחסל אותם בפנים".

השר המשיך והסביר כי הרובוטים יופעלו בשלט רחוק והם יהיו מוגנים מפני כלי הנשק של האויב משום שלדבריו יהיו עשויים מחומר מיוחד שימנע פגיעה בה. לטענתו הטכנולוגיה המתקדמת תהיה קיימת בצה"ל בזמן הקרוב מאוד.

"תן לי להבין. שר בממשלה, שיודע דבר או שניים על סוגיות בטחון, אתה אומר החיילים לא חודרים ואתה מצעיד פנימה רובוטים? זה לא מדע בדיוני?", שאל המנחה רועי כ"ץ.

"אני מדבר על רובוטים שבאים, אני מדבר על רובוט עם שליטה מרחוק שמזהה אנשים ואי אפשר לחסל אותו. הרובוט יכול לרוץ אחרי העכברונים מתחת למנהרות ולחסל אותם. אני יכול לומר לך, עניין של שנה עד שלוש שנים, הרובוט יוצא לחיסול נסראללה מבלי לערב חיילים", השיב השר קרא. 

קרא נשאל גם על ביקור חשאי שקיימה בארץ אישיות בכירה מסודן, שלישראל אין אתה קשרים דיפלומטיים. על כך השיב: "סודן זה נושא קצת רגיש. אני לא רוצה להרבות במילים אבל אני אופטימי. אני בקשר עם הרבה גורמים גם בתוך סודן והיום יותר מבעבר. אני לא מכחיש ולא מאשר, יש רגישות, אני לא רוצה להסתבך באמירות. סודן זה לא רחוק זה מיד אחרי מצרים".