אחת לכמה שנים צץ ועולה לכותרות רעיון להגדיל את מספר חברי הכנסת. מומחים, בעיקר מהמכון לדמוקרטיה, וחברי כנסת סבורים כי הפתרון לתחלואי הכנסת וחיזוק  מעמדה מול הרשות המבצעת הוא דווקא בהגדלת מספר חבריה. הערב (חמישי) העלה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הצעת חוק דומה להגדיל את מספר הח"כים ל-140.
 
בדברי ההסבר להצעת החוק, עליה חתומים גם חברי הכנסת גם משה גפני ויעקב אשר, נכתב כי "מספר חברי הכנסת, 120, נקבע לפני 70 שנה עם קום המדינה. מאז מתברר שעומס העבודה על חברי הכנסת הולך וגדל. הכנסת הקימה ועדות קבועות נוספות וכן מקימה ועדות זמניות רבות אחרות. חברי הכנסת חברים בוועדות רבות ואינם מספיקים לבצע כהלכה את עבודתם הפרלמנטרית".
 
יוזמי ההצעה עורכים השוואה בין ישראל לפרלמנטים אחרים בעולם. כך למשל באוסטריה שבה מספר התושבים דומה לזה שבישראל מכהנים 183 חברי פרלמנט. בבלגיה 150. בדנמרק שבה רק 5.5 מיליון תושבים מכהנים 179 חברי פרלמנט. בנוסף, נאמר בהצעת החוק, ברוב המדינות הדמוקרטיות בניגוד לישראל קיימים שני בתי פרלמנט המחלקים ביניהם את העבודה המוטלת בישראל על הכנסת לבדה.
 

יוזמי ההצעה אומרים כי הגדלת מספר חברי הכנסת עדיף מאשר מנגנון החוק הנורבגי. ההצעה נתמכת על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה שמנסה כבר שנים רבות לקדם את ההצעה. כך למשל ב-2012 הציע ד"ר חן פרידברג מהמכון להגדיל את מספר הח"כים ל-180.
 
הצעה דומה העלה ב-2006 פרופסור מנחם בן ששון בעת שהיה יושב ראש ועדת החוקה של הכנסת. הצעתו נתמכה אז על ידי מי שהיה נשיא המכון לדמוקרטיה ד"ר אריק כרמון אך בשל הביקורת עליה, בין היתר בשל העלויות הגבוהות שכרוכות בה, תוספת שכר, עוזרים, לשכות, מכוניות צמודות ועוד היא לא קודמה. בן ששון טען אז כי ההצעה זוכה לאהדה מראש הממשלה דאז ואילו היום טוען ח"כ מקלב כי ההצעה זוכה לתמיכה של יו"ר הקואליציה דוד ביטן.