התפתחות דרמטית במפלגת העבודה. אלוף במיל' עמירם לוין הודיע הבוקר (שישי) כי הוא פורש מהמרוץ ומעביר את תמיכתו למועמד אבי גבאי. לוין קרא להרצוג, בר לב, אראל מרגלית ושאר המועמדים ללכת בעקבותיו ולתמוך בלוין. במסיבת עיתונאים קצרה בבית סוקולוב סיפר לוין כי סיכם לפנות בוקר עם גבאי על תמיכה בו והדגיש כי "לא מדובר בדיל או הסכמים מעל השולחן או מתחת לשולחן, אלא החלטנו על עבודה משותפת".

בפתח דבריו אמר לוין: “באתי להתמודדות הזאת עם האמת שלי מתוך דאגה עמוקה לעתיד המדינה ולעתיד המפלגה. הצהרתי מעל כל במה שאני לא פוליטיקאי ואני לא בא לסדר לעצמי ג’וב וקריירה אלא מתוך דאגה למדינה. אבל להגיד זה לא מספיק , מנהיגות נמדדת במעשים לכן החלטתי להסיר את מועמדותי ולתמוך באבי גבאי".

"מנהיגות", הוסיף לוין, “מתחילה בדוגמא אישית. ציבור הבוחרים שלנו מצפה שנגלה מנהיגות ואחריות. היום אנו עושים צעד ראשון לקראת ניצחון ושינוי. אמרתי שהעבודה חייבת לחזור לאמת שלה ויש רק אמת אחת שלנו ושלכם והיא שייכת למפלגת העבודה. כל השאר זה פייק".

לוין קרא גם למתמודדים האחרים לתמוך בגבאי: "היום מתחיל איחוד הכוחות והשורות כדי להחליף את נתניהו. אני קורא להרצוג, אראל, עומר והאחרים לגלות אחריות ולחשוב על טובת המפלגה. זה הזמן להתאחד. אני מאמין שבשעבודה משותפת נחזיר את המפלגה למקומה הטבעי".

גבאי הודה ללוין על ההחלטה להסיר את המועמדות ולתמוך בו ואמר: "הבחירות לראשות מפלגת העבודה הגיעו לשלב ההכרעה. כל המועמדים מחזיקים באותם סקרים לפיהם פרץ ואני עולים לסיבוב השני. זה לא דבר של מה בכך. המשמעות מאחורי הסקרים היא שחברי המפלגה מעשו בפוליטיקה הישנה ובשהייה ארוכה מדי באופוזיציה".

המשמעות הנוספת היא אמר שחברי המפלגה רוצים סוף סוף לנצח. הם מ בינים שאם יבחרו במי שהיה יקבלו את מה שהיה. חיזוק נוסף להלך הרוח הזה אנו מקבלים מעמירם לוין".

לדבריו בשבוע האחרון מתרבים הסימנים לכך שגם גורמים מחוץ למפלגה החלו להתערב והחלו לעסוק בבחירות הפנימיות בעבודה. הם מפחדים מבחירה בי, הם מפחדים שהעבודה תהפוך לבית טבעי עבור המצביעים שלהם והם מפחדים שהבוחרים שלנו ישנו כיוון ויחזרו הביתה".

כעת נותרו במרוץ לפריימריז שיתקיימו ב-4 ביולי 8 מועמדים: עמיר פרץ, יצחק הרצוג, אראל מרגלית, עומר בר לב, אבי גבאי, דינה דיין, אבנר בן זקן והוד קרובי.