יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, התראיין לחדשות 2 בראיון ששודר הערב (שבת), והתייחס לבחירות הקרובות, לשאיפותיו אל ראשות הממשלה ולחקירות נתניהו. לפיד טען כי לא יקים גוש פוליטי עם מפלגות השמאל בבחירות הקרובות בניסיון לנצח את הליכוד. "לא הולך להיות שום גוש", אמר לפיד. "השמאל יכול להקים גוש, אבל אנחנו לא שם. יש לנו דרכים אחרות, אנחנו מפלגת מרכז - ואין אין סיבה שנחבור מסיבות פוליטיות. מעבר לכך, אני לא נכנסתי לפוליטיקה בשביל 'רק לא נתניהו', יש לנו ערכים ושאיפות". 

לפיד הודה כי אחת הסיבות לכך היא כי הוא לא מוכן "להיות מספר 2", היות והוא מכוון לתפקיד ראשות הממשלה. "זה לא בשביל המצלמות, אבל כן, זה מה שאני מכוון אליו. אם זה לא יקרה עכשיו – נחכה. זה בוער בי. כשאני מסתכל מסביב לפעמים אני חושב שאין עוד מישהו שזה בוער בו כל כך כמו בי – ובנתניהו".
הוא המשיך ואמר: "אנחנו את הטירונות גמרנו. אתה לא יכול לרוץ לראשות הממשלה אם אתה לא פוליטיקאי מיומן, ואני והחברים שלי היום פוליטיקאים מיומנים. אני רוצה להיות ראש הממשלה, זו אמירה מאוד שאפתנית, אני רק לא מוכן לדרוך על המדינה כדי להגיע לזה, אני לא מוכן לטפל שיח של פיצול ופילוג בשביל להגיע לזה". 

למרות דחיית הרעיון של גוש פוליטי, לפיד הודה שהוא מחפש כישרונות חדשים למפלגתו. "אני משוחח גם עם בוגי יעלון, יש בינינו הרבה דברים משותפים בתפיסת העולם, יש דיבורים ונמשיך אותם עד הבחירות. אני מדבר עם כל המערכת הפוליטית", אמר. 
"בקבינט בצוק איתן הבנתי שאני יכול לנהל דברים אחרת. שם אתה רואה מי מבין את כל רוחב היריעה ובשליטה. בניגוד לנתניהו, אנחנו יודעים לעבוד בצוות, אנחנו נמרצים, אנחנו לא שם כבר 600 שנה כשעייפות החומר מנצחת אותנו. מה שלא עשית ארבע קדנציות כבר לא תעשה. את הדבר הבא, את התוכנית הבאה הגדולה. אזרחי ישראל לא מגרדים את הפוטנציאל שלהם, לא ביטחונית, לא מדינית בטח שלא כלכלית. הם נמצאים בפיגור אדיר ביחס לפוטנציאל. זה בגלל החור בטנק הדלק של ישראל, הפוליטיקה הישראלית. המערכת המדינתית צריכה לעבוד בשביל האזרחים וכרגע זה לא קורה". 
לשאלה האם אזרחי ישראל ירצו שלפיד יהיה "זה שמרים את הטלפון בשלוש בלילה", אמר לפיד "אם מישהו לא יודע לנהל את הפקקים ואת המשבר בהדסה, למה אתם חושבים שהוא יודע לנהל את הביטחון? השקט של השנים האחרונות נובע בעיקר מצה"ל והרמטכ"ל איזנקוט". 
"הציבור צריך לדרוש ממשלה שעובדת בשבילו" 
לפיד התייחס גם לחקירות השונות שערבו את ראש הממשלה. "לגבי פרשת הצוללות - במדינה מתוקנת מה שאנחנו יודעים היה מספיק כדי להפיל ממשלה. מדובר בקומבינה שהיא פרשת השחיתות הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה", אמר.
כשנשאל האם היועמ"ש מנדלבליט מנסה לעכב את תוצאות החקירה בעניין קבלת מתנות של נתניהו מבעלי הון, אמר לפיד: "אני חושב שמנדלבליט יהודי הגון, אני מכיר אותו.  אבל אני חושב שהמערכת המשפטית צריכה להבין שאי אפשר להשאיר את ישראל תחת עננה. תחליטו. תוסיף 60 פרקליטים, 20 חוקרים, תחליטו. צריך לגמור את זה".
לפיד הוסיף ואמר: "ראיתי את רה"מ עולה לדוכן הכנסת ואומר מותר לקבל מתנות. אסור. אין בעניין הזה ספקות. צריך לומר לציבור הבוחרים, אתם לא יכולים לפטור את זה כשאתם בוחרים איזו הנהגה אתם רוצים. זה מבחן מנהיגות. הציבור צריך לבקש ממשלה נקייה שעובדת בשבילו. איפה איבדנו את זה ושכחנו שזה חשוב?"