בדרך לפיצול פוליטי בציונות הדתית: בכירי מפלגת האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', פנו היום (ראשון) במכתב ליו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, בו דרשו ממנו לפעול לאיחוד בין שתי המפלגות. במפלגה מזהירים מפני כוונתו של השר בנט להיפטר מהסמן הימני של הבית היהודי בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה וטוענים כי מדובר בטעות קשה ברמה הערכית וגם בפן האלקטורלי. לדבריהם, טעות זו יכולה להביא בכדי אסון למחנה הלאומי בכלל ולציונות הדתית בפרט. הציבור כלשונם  תובע אחדות ובצדק".
 
באיחוד הלאומי כתבו כי "אנו פונים אליך שוב בעניין קידום האחדות בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי וזאת לאחר שלצערנו, למרות פניותינו החוזרות ונשנות לקידום האחדות וההסכם שנחתם לפני הבחירות האחרונות, עד כה לא קבלנו כל התייחסות עניינית לפניות אלו".
 
החותמים על המכתב, התייחסו גם לדברים של שר החינוך, כפי שהובאו ב"הארץ", לפיהם הוא אינו מעוניין כלל באחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי וש"צריך "לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד".
 
על כך אמרו אריאל וסמוטריץ', שהם סבורים שהכוונה המיוחסת שלו להיפטר מהאגף הימני, בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה היא טעות קשה ברמה הערכית ובפן האלקטורלי. טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית. הם הזכירו לבנט שלפיצול כוחות פוליטי יש מחיר אלקטורלי בבחירות: "כבר היינו בסרט הזה של ריצה שני ראשים, שהניבה לאיחוד הלאומי ארבעה מנדטים ולבית היהודי שלושה מנדטים בלבד ואף אחד לא רוצה לחזור לשם". 

"הצעת סרק"
 
המכתב גם התייחס לאמירות של בנט, לפיהן הוא בעד איחוד בין המפלגות, אבל אריאל וסמוטריץ' צריכים להתמודד בפריימריז של הבית היהודי. "אמירה זו שעליה שמענו לראשונה בתקשורת היא חד צדדית כלפינו", כתבו. "הצעה זו היא הצעת סרק  ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות בינינו". 
 
"נפתלי, אנחנו פונים אליך, שוב מתוך אחריות למחנה הלאומי והציונות הדתית ומפצירים בך לשבת לדיון ענייני ולמצוא את הדרך להמשך השותפות של המפלגות שהניבה עד היום הישגים רבים למען הערכים בהם אנו מאמינים".
 
מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר מוסר בתגובה: "על רקע התבטאותיותיו הפוליטיות של בנט בכנס הארץ, לפיו הבית היהודי צריך להשתנות,  ברורה יותר דרישתנו לאחדות  והמשך דרכנו המשותפת. אין מדובר בהליך טכני פרוצדורלי כי אם  בשינוי דרמטי של סדר היום של הציונות הדתית והמחנה הלאומי ואובדן דרך".