ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר הערב בכנס תגלית שנערך הערב (ראשון) בראשון לציון ואמר כי שלטון האייתוללות הוא לא יותר מאצבע קטנה בהיסטוריה. נתניהו סיפר על תחילת הדרך של פרויקט תגלית: "יוסי ביילין והאדלסונים באו אליי לפני 18 שנה ואמרו לי: 'תראה, מדינת ישראל מקבלת הרבה עזרה מהתפוצה. האם לא הגיע הזמן שישראל תעזור לתפוצה לעזור לישראל?'. 

"אמרתי שתהיה לנו כלכלה טובה ואנחנו נעזור להם - ניתן להם כסף כדי להביא צעירים יהודים לישראל. זה תענוג לראות אתכם. הגעתם מ-67 מדינות בעולם. יש 4,000 מכם כאן הערב - מאנגליה, קנדה, ארגנטינה, ארצות הברית ומארצות רבות אחרות". 
נתניהו פנה לצעירים וביקש מהם להריע לחיילי צה"ל השומרים על המדינה היהודית היחידה בטוחה. "הם מבטיחים את ביטחון מדינת ישראל ובכך שאתם מגיעים לכאן, אתם מבטיחים את קיום המדינה שלנו". 

"תראו את המדינה שלנו", אמר, "את האנשים החמים את הארץ היפה. את החברה התוססת. אני רוצה שתראו את זה ותעבירו את הכל ותשתפו את כולם על הנס שהוא מדינת ישראל. תספרו להם על הדמוקרטיה היחידה הזו במזרח התיכון. תראו כמה נפלאה המדינה הזו - מדינת הייטק, מדינה שמאכילה את העניים. זו ישראל האמיתית. זו מדינה חזקה שמוכנה להגן על עצמה מול כל איום ומושיטה תמיד יד לשלום וזו ישראל האמיתית ותספרו לכולם על זה, לכולם". 
"כשהם תוקפים אותנו", המשיך ראש הממשלה, "תגידו להם 'עם מי אתם?' עם המדינה החופשית של ישראל, או עם אלו שחותכים ראשים? אם אתם עם החופש, אתם צריכים לעמוד עם ישראל'".
נתניהו התייחס לאיראן: "אולי האיראנים צריכים ללמוד היסטוריה יהודית, כי בשבוע שעבר בטהראן הציגו שעון שסופר לאחור עד השמדתה של ישראל. אנחנו היינו כאן באדמה הזו אלפי שנים לפני שהאייתוללה לקח את אזרחי איראן שבויים ונהיה כאן הרבה אחרי האייתוללה, כי שלטון האייתוללה הוא לא יותר מאצבע קטנה בהיסטוריה".