שר הביטחון אביגדור ליברמן הסביר הבוקר (שני) בוועדת חוץ וביטחון כי אמר למתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב פולי מרדכי ואנשיו לא להגיע לדיונים לוועדות בכנסת, בגלל שתוקפים אותם שם. "זו פגיעה בביטחון הלאומי וזו גישה לא נכונה, אל תחפשו את הש.ג", ציין, "לובשי מדים לא יכולים לענות לשרים ולח"כים, ומצד שני שרים וח"כים לא יכולים לצפות כשהם תוקפים ולמחרת להזמין אותם לוועדה".



ליברמן הגיב לאנשים שמנבאים כי תפרוץ מלחמה בצפון או בדרום. "אין לנו שום כוונה ליזום מהלך צבאי לא בדרום ולא בצפון, אבל לא מתכוונים לעבור לסדר היום על שום דבר, כל דבר יזכה לתגובה עוצמתית", אמר והתייחס לזליגות ממלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל בימים האחרונים. "רציתי להזהיר את האנשים בדמשק - לא נקבל שסוריה תהפוך לבסיס נוסף שתהפוך לחזית מול ישראל", הוסיף, "אנחנו לא מתעלמים לרגע מהמציאות שאנחנו חיים בה אבל רצוננו לעסוק בשקט, בצמיחה ובתיירות".



כזכור, אתמול זלגו משטח סוריה, מספר פצצות מרגמה. מדובר בפעם השנייה בתוך יומיים ומדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה, תקף צה"ל מטרות של צבא סוריה, בהן שני תותחים ומשאית תחמושת השייכים למשטר הסורי בצפון רמת הגולן הסורית. בנוסף, על מנת לשמור על ביטחון האזרחים במרחב, צה"ל הנחה את החקלאים והאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה.



"צה״ל אינו צד ואינו מעורב בלחימה הפנימית-סורית, אך עם זאת, רואה בחומרה כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה ורואה במשטר הסורי האחראי על הנעשה בשטחו", מסר דובר צה"ל.



בעקבות התקיפה הישראלית, צבא סוריה הזהיר את ישראל. על פי דיווח באתר אל מיאדין, המקורב לחיזבאללה, ישראל תהיה אחראית לכל ההשלכות החמורות שיבואו בעקבות תקיפות נוספות.