ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז הבוקר (שלישי) כי קצבת הנכות לנכים הקשים תעלה ל-4,000 שקלים בעוד כחצי שנה. בשביל המהלך, יוקצו בארבע השנים הקרובות - ארבעה מיליארד שקלים. היא תוצמד בעתיד לשכר המינימום ויעודדו את הנכים לצאת לעבודה. ההחלטה נפלה לאחר שראש הממשלה שוחח עם פרופסור אבי שמחון ויושב ראש הקואליציה דוד ביטן ולמד את דוח זליכה.



החלטת נתניהו היא למעשה שילוב של ההמלצות שהועלו בנושא. כבר בינואר 2018 תועלה הקצבה לנכים הקשים ל-4,000 שקלים לחודש, תוספת שבאה לתת מענה מיידי לנזקקים ביותר. לאחר מכן, נכה שהוכר כמי שאינו יכול לעבוד לא יהיה מתחת לקו העוני. המטרה היא לשנות מיידית את המצב הקיים שבו רבע מהנכים נמצאים מתחת לקו העוני. הפעימות לגידול התקציב וחלוקתו יקבעו בדיון משותף בין שר האוצר, שר הרווחה וראש הממשלה.



בנוסף, הוחלט כי כל הקצבאות יוצמדו לשכר המינימום. כדי לעודד שילוב נכים בעבודה, לא תקוזז קצבת נכה עובד ששכרו נמוך מ-4,200 שקלים לחודש.


כמו כן, הממשלה תשקיע 100 מיליון שקלים בשנה בתוכנית לסבסוד עבודת נכים. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "התכנית נותנת מענה מיידי לנזקקים ביותר. היא תשפר באופן משמעותי את מצבם של הנכים בישראל ותסייע לשילובם במעגל העבודה".