לאחר שבחדשות ערוץ 2 חשפו פרטים חדשים, לפיהם ג'יימס פאקר ייחקר בקרוב בנוגע לתיק 1000 בו נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחחו הבוקר (רביעי) ניסים משעל דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103FM עם כתב חדשות 2, אמנון אמברמוביץ': "לפני כחודש פרסמתי כי המשטרה חושבת לוותר על עדות פאקר בטענה שיש לה די חומר גם בלעדיו, אך לבסוף הוחלט לצרף את עדותו לחקירה". 



 



לדברי פרשן ערוץ 2, "בתיק הזה הוחלט שלא יוגש כתב אישום על חוק המתנות אלא במקרים בהם נתניהו עמד בניגוד עניינים מובהק ובמקרים בהם איתרו וזיהו אינטרסים של נותני המתנות. אמש פרסמנו כי נמצאו אינטרסים ברורים אצל ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר. עד היום נחקרו בתיק אלף למעלה מ-90 עדים. בשבועות האחרונים נחקרו 11 עדים חדשים, ישראלים ולא ישראלים. יש לבצע סינון ומיפוי ולראות מי נתן מתנות לא סבירות ומדוע".
 
כשנשאל האם בכדי להאשים את ראש הממשלה בהפרת אמונים, משרד המשפטים בוחן האם נותני המתנות ציפו לקבל משהו בתמורה, השיב אברמוביץ': "נכון, בדיוק כך. בית המשפט רוצה לבדוק כי המתנות שניתנו חרגו מהחוק והיו לטובות הונאה ובוחן מה נותני המתנות ציפו לקבל". עוד הוסיף: "ברגע שמשרד המשפטים יוצא מעיסוק בתוכן המתנות ועובר לשדה הבוחן של מרמה, הפרת אמונים, וניצול לרעה בכוח המשרה, אז זה אומר שמשרד המשפטים מתקרב למחוז. נתניהו ער להבחנה. ואף אמר שהקריטריון שלו לקבלת המתנות היה בטחון ישראל. קו ההגנה הזה הוא מאד פיקח וחכם, כל המיליונרים שנתנו לו מתנה גם תורמים בדרך כלל לביטחון ישראל".


רצו לוותר על העדות. פאקר. צילום: רויטרס
רצו לוותר על העדות. פאקר. צילום: רויטרס


 
 
על משך החקירה השיב אברמוביץ': "אינני יודע לומר. כל ניחוש או הערכה מושכלת תהיה טובה. אני חושב שהמשטרה תסיים את כל ההשלמות בשבועות אחדים, תגיש את המלצה להעמיד לדין ואז נתקדם. גם לי יש ביקורת על הקצב והאיטיות אבל אני לא מטיל ספק בתום הלב של היועץ המשפטי לממשלה עד שיוכח אחרת".
 
על פרשת מעונות ראש הממשלה הסביר: "המשטרה המליצה להעמיד לדין את הגברת נתניהו ב-29 במאי 2016, הדבר הזה מתעכב בסיבות בירוקרטיות. נדמה לי שבזמן הקרוב נשמע על ההחלטה לגבי הגשת התיק. כל דבר בשעתו".
 
עריכה: איתמר זיגלמן