חמאס הודיע היום (חמישי) כי שב"ס החליט למנוע ממשפחות אסירי חמאס מרצועת עזה לבקר את האסירים בבתי הכלא בישראל. בהודעה של חמאס נאמר כי מדובר בהכרזת מלמה. דיראר חרוב, חבר במשרד ההסברה של האסירים ברצועת עזה, אמר כי הפיקוד העליון של חמאס "החליט לא לעבור על ההחלטה לסדר היום, לא משנה מה יהיה המחיר" 
לדבריו, "ההחלטה היא הכרזת מלחמה על אסירי חמאס בבתי הכלא של הכיבוש. המטרה של החלטה זו היא ללחוץ על הארגון כדי להיענות לסחטנות הישראלית". בנוסף, הבכיר הזהיר מהסכנה מהחלטה זו שעלולה לדבריו "להביא לפיצוץ המצב בתוך בתי הכלא בתקופה הקרובה אם ישראל תמשיך בהחלטה". 
בחמאס אומרים כי בבתי הכלא בישראל נמצאים 6,5000 אסירים, מהם 730 אסירים מרצועת עזה. בין האסירים עשרה ששוהים בכלא עוד מלפני הסכמי אוסלו. 


פעילי חמאס בעזה. צילום: רויטרס
פעילי חמאס בעזה. צילום: רויטרס


בתגובה לדיווח אמר ח:כ מיקי זוהר (ליכוד): ״לא ייתכן שהאויב מתייחס לחיילנו באופן מחפיר ואנחנו מאפשרים ביקורי משפחות למחבלים מטעמו. אפעל למצב בו יהיו אפס ביקורים, הפחתה של ביקורי עורכי דין עלומים שאינם באמת מייצגים את האסירים וביטול הטלוויזיה בחדרים. אנחנו צריכים להבין שרק החמרת התנאים תעזור לישראל להשיב את חייליה הביתה". 

ממשפחתו של החייל הנעדר הישראלי בעזה הדר גולדין נמסר: "משפחת גולדין דורשת מזה למעלה משנתיים כי ממשלת ישראל תפעל על מנת להפסיק את ביקורי משפחות והתנאים המשופרים לאסירי חמאס בבתי הכלא בישראל. המשפחה גורסת כי יש להפוך את המשוואה בנושא החטופים מול חמאס ולהפעיל עליו מנופי לחץ אשר יגרמו להנהגתו להבין כי אחזקתם היא נטל ולא נכס".