לאחר שנה וארבעה חודשים בהם שהה במאסר, השתחרר היום (ראשון), בשעת בוקר מוקדמת, ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מכלא מעשיהו ועבר ממעמד של אסיר לאדם חופשי. הוא הגיע לביתו בתל אביב שבו ככל הנראה ממתינים לו משפחתו וחבריו. השעה המוקדמת בה השתחרר אולמרט, לאחר השכמת הבוקר בבית הסוהר, תואמה עמו מראש, לאחר שנודע ביום חמישי האחרון כי ועדת השחרורים החליטה לקצר בשליש את עונשו וכי הפרקליטות החליטה לא לערער על קביעה זו.



אולמרט הגיש לנשיא ראובן ריבלין בקשה להסיר את המגבלות המוטלות עליו כאסיר ברישיון. מבית הנשיא נמסר כי בקשתו של אהוד אולמרט הוגשה אל נשיא המדינה הבוקר והיא מטופלת על ידי הגורמים הרלוונטיים.

בשב"ס ביקשו להקדים את השחרור ככל שניתן וזאת כדי למנוע חיכוך עם אסירים שיוצאים לעבודה, כמו גם למנוע ככל שניתן מהשפעות והפרעות מיותרות לפני השחרור.
 



יציאתו של אולמרט מהכלא לא שמה סוף למהומה שגרמה פרשת המסמכים שראש הממשלה לשעבר הוציא מהכלא ללא רשות. הביקורת שמתחו חברי ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר על תפקודו של שב"ס בפרשה זו גורמת לזעם בשב"ס. "יש לנו השגות על קביעת ועדת השחרורים שבה נטען כי המסמכים עברו מתחת לרדאר שלנו ושאנחנו אפשרנו לזה לקרות", אומרים בשב"ס. "זה לא נכון אבל כרגע אנחנו לא מתכוונים לעסוק בזה. יש כאן טעויות מהותיות וכעת תפקידה של המשטרה להוכיח את הדברים במסגרת הבדיקה, ובהמשך אם תאושר החקירה". 
 
אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו. צילום: אבשלום ששוני


ההחלטה לשחרר את אולמרט התקבלה לאחר שעבר שיקום במסגרת תוכנית הרשות לשיפור האסיר, כשבהחלטה קבעה ועדת השחרורים כי אולמרט ימשיך גם מחוץ לכלא את מסלול השיקום שלו. הוא יתנדב בעמותת "עזר למרפא" של הרב פירר כפי שביקש, ויפקוד את תחנת המשטרה אחת לשבועיים. הוועדה לא מצאה לנכון להטיל מעצר בית על ראש הממשלה לשעבר.

עורך הדין אלי זוהר שנפגש עם אולמרט מסר: "לשמחתי הרבה ממה שביקשנו התקבל ועכשיו אני מקבל ומניח שאולמרט יסיים סאגה שנמשכת עשר שנים. הוא יוכל לשוב לחייו בשלווה וברוגע". הוא סיפר שאולמרט היה מאוד נרגש ומאוד שמח והגיב בחריפות על כך שבתקשורת התפרסמו הטענות שהוטחו כלפיו בעניין בצע כסף לכאורה שהוביל אותו בכתיבת הספר, "אולמרט תמך בעמדת הוועדה שלפיה אין רלוונטיות בעצם כתיבת הספר לשחרור והוא עשה הכל בגלוי ובצורה שקופה".

עורכת דינו של אולמרט, שני אילוז, סיפרה על הרגעים שלאחר ההודעה על שחרורו: "אולמרט קיבל את ההחלטה בשמחה רבה אבל גם באיפוק, ומצב רוחו עדיין לא שפיר לגמרי כי הוא לא קיבל סופית את החלטת הפרקליטות האם להגיש ערעור. וכן, הוא עדיין רוטן על כך שדברים שהוטחו בפניו בדיון הקודם לפני כשבועיים שהיו אסורים לפרסום פורסמו בכלי התקשורת. אולמרט אמר מיד לאחר ההחלטה: 'מדהים שהוועדה קיבלה את כל הטיעונים שלנו והצדק יצא לאור'".