ועידת מרצ תתכנס היום (ראשון) בתל אביב על מנת להכריע בשאלה האם לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. הוועידה תתקיים על רקע סערת רוחות בעקבות החלטת בית הדין של המפלגה להסיר מסדר יומה של הוועידה הצעת החלטה של קבוצת פעילים להקדים את הפריימריז לראשות התנועה לאוקטובר הקרוב, מהלך שהתפרש כניסיון להדיח את יושבת ראש המפלגה, זהבה גלאון, מתפקידה. את ההצעה הגיש חבר מרצ אבי דבוש ויו"ר נשיאות הועידה, אורי זכי, הכניס אותה כסעיף בסדר היום לאחר שצורפו אליה 54 חתימות כנדרש.

בשבוע שעבר עתר חבר הכנסת עיסאווי פריג', מתומכי גלאון, לבית הדין של המפלגה וטען כי מדובר במהלך לא חוקתי ודרש להסיר את הנושא מסדר היום. ביום שישי פורסמה החלטת בית הדין שקיבל את העתירה ברוב של ארבעה מול דעת מיעוט של יושבת ראש בית הדין, עו"ד עדי גיסיס, שטענה כי יש לקבל את העתירה. מתנגדיה של גלאון טוענים כי זמן קצר לפני שהתכנס בית הדין הוחלפו שניים מחבריו על ידי תומכיה של גלאון.
בתגובה להחלטה אמר דבוש: "אני מצר על ההחלטה שמונעת הצבעה דמוקרטית ומשמרת אוליגרכיה סגורה. אני וחברי לא מוותרים על מרצ. נגביר את מאמצינו לפתוח את שורות המפלגה לקהלים חדשים כדי ליצור אלטרנטיבה אמיתית למען ישראל כולה ולהקדמת הבחירות לראשות מרצ. המהפכה לא נעצרה. נעשה ונצליח”.

ואילו ח”כ פריג’ אמר: "החלטת בית הדין של מרצ, לקבל את העתירה שהגשתי יחד עם עותרים נוספים, היא ניצחון לשכל הישר ולא פחות לעתידה של מרצ. לא היה מדובר כאן רק בניסיון הדחה של ראשת מפלגה, אלא בניסיון למנוע כל מהלך של פתיחת מרצ לקהלים חדשים”. 
לדבריו, "לא זהבה גלאון מטרידה את מגישי ההצעה להקדמת הבחירות, אלא הרצון לפתוח את מרצ לקהלים חדשים. מהלך שעיקרו העברת היכולת להכריע על דמותה של מרצ לידיהם של כל מי שמזדהים עם דרכה. דרך חשובה בציבוריות הישראלית, שחובתנו כחברי המפלגה אשר מובילה אותה, לחזק את כוחה ואת השפעתה ולא לשמר אותה כדרכה של מפלגה קטנה".