על רקע זליגות הירי האחרונות מסוריה ותקיפות צה"ל בתגובה אליהן בשטח המדינה הזהיר היום (ראשון) שר התחבורה ישראל כץ, בביקור ראשון על נושאת המטוסים האמריקאית 'ג'ורג' ווקר בוש' שעגנה בנמל חיפה, את בנות הברית של ארגון חיזבאללה כי "לא נשלים עם חימוש ארגון הטרור בנשק מתקדם".



כץ, שסייר בספינה שעוגנת כארבעה קילומטרים מנמל חיפה,  ציין כי מדובר במפגן מרשים של עוצמה, המשקף את הידידות העמוקה והקשר האסטרטגי בין ישראל לארה"ב. "המדיניות האמריקאית החדשה של הובלה ומתן גיבוי לציר האזורי האנטי-איראני, שמתנגד להיווצרות רצף טריטוריאלי בין איראן ללבנון ולנוכחות קבועה של איראן בסוריה".



במסגרת הביקור אמר גם השר כי "הברית בין ישראל וארה"ב חזקה מתמיד, והזהיר את איראן כי ישראל לא תאפשר את חימוש החיזבאללה בנשק מתקדם ותפעל בכל האמצעים הנדרשים כדי למנוע זאת".


נושאת המטוסים האמריקאית, שעל סיפונה משרתים כ-5,700 אנשי צוות, הגיעה בשבת ומאז הגעתה מעוררת סקרנות רבה. אלפים ניסו לתעד את הגעתה בצילומים מהחוף. גובהה מעל פני הים עומד על כ-20 קומות, היא כוללת כ-100 מטוסים ומסוקים, ונחשבת לגדולה ביותר בעולם, וכזו שבבנייתה הושקעו מיליארדי דולרים.