המועמדת לראשות העבודה דינה דיין קיימה היום (שני) מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר המפלגה יצחק הרצוג והודיעה על פרישתה מהמירוץ, ועל תמיכתה בו. "כשהכרזתי על מועמדותי היו לא מעט שהרימו גבה. רציתי להביע את ישראל השנייה. תחנות חייו של הרצוג ואומץ לבו הם תנאי להרחבת השורות ולהביא מצביעים חדשים ולפתוח את השורות", אמרה דיין והמשיכה: "אני מגלמת את הרחבת השורות -אישה, דתיה, ממצפה רמון, מצאתי אצל הרצוג פתיחות. קוראת לחברי העבודה: בואו תתייצבו מאחורינו".


דיין הוסיפה כי "מועמדים אחרים רצו אותי כקישוט, אבל עם הרצוג זו שותפות אמת, מועמדים אחרים רק דיברו ולא הביאו קהלים חדשים". 


אחרי דבריה של דיין, עלה הרצוג לדבר וטען שרק הוא יוכל לשמור על אחדות המחנה הציוני ויוביל לניצחון ולצדק חברתי. "לפנינו בחירות גורליות לעתיד המחנה הציוני וליכולת להחליף את נתניהו", אמר הרצוג. "דינה את בשורה מרעננת ואת המשלים למחנה הציוני, אני גאה בתמיכתה של דינה ואני משוכנע שביחד ננצח". "בין פסגות לאופקים אנחנו בוחרים באופקים. המחנה הציוני בהנהגתי יחזיק את הדגל החברתי לצד הדגל הביטחוני". אמר הרצוג ופנה לתומכי המתמודדים עמר בר לב ואראל מרגלית: "אל תבזבזו את קולכם. תצביעו עבורי בבחירות הגורליות. רק אני יכול לשמור על אחדות ולהרחיב את השורות".


לפני מסיבת העיתונאים, המועמד אבנר בן זקן תקף בחריפות את הצטרפות דיין להרצוג ואף טען כי זה היה מהלך מתוכנן מראש. "השמועות מתחילת הקמפיין כי דינה דיין היא מועמדת קש של הרצוג מתבררות כאמיתיות. היא חברה להרצוג תמורת הבטחה לכהן כשרת רווחה. כמה הזוי עוד אפשר להיות? 
הבדיחה הגדולה - רק אתמול בעימות דרשה דיין מכולם לומר את האמת. אבל איפה האמת שלה?" אמר בן זקן, והוסיף כי מדובר ב"אנשים מהסוג שהשחית את הציבוריות הישראלית. ללא חזון, ללא דרך, רק עם קוריוזים מתעתעים. אני מתמודד כדי לייצר אפשרות ליצירת תשתית חדשה לבניית מפלגה דמוקרטית המונית שתהווה אלטרנטיבה מהותית לימין. בקמפיין הזה אנו זורעים זרעים של תקווה, לישראל חדשה. בעוד שנים לא רבות עוד נחזה בניצנים שינבטו בחברה ובפוליטיקה. אני רץ רחוק".

 
בתגובה לדבריו של בן זקן אמרה דיין לאחר מסיבת העיתונאים: "בחודשים האחרונים צעדתי את הצעדים הראשונים לקראת שינוי משמעותי בסדר העדיפויות הלאומי. רבים הרימו גבה כשהכרזתי על מועמדותי ורבים ישארו עם גבה מורמת בכל אופן. הצעד בו נקטתי היום הכרחי להמשך הדרך שלנו יחד. על המתקפות האישיות נגדי בעקבות ההחלטה הזו אני אמחל, אך אין ספק שלו הייתי גבר לא היינו שומעים השתלחויות וזלזול כמו מבית מדרשו של בן זקן".