ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הודיע היום (רביעי) על תמיכה באבי גבאי, שעלה אמש לסיבוב השני של הבחירות הפנימיות במפלגת העבודה. "⁠⁠⁠⁠⁠תוצאה מרתקת בעבודה, שני אנשים ראויים אך כל כך שונים. עמיר פרץ שייך לעשור הקודם ואבי גבאי שייך לעשור הבא", כתב ברק בחשבון הפייסבוק שלו. ברק הוסיף: "אבי גבאי הוביל מהפך בעבודה ויכול להוביל מהפך במדינה. כן מהפך, שמעתם טוב, מהפך".  



 


"נכון, גבאי לא היה איתי ועם אריק בנגמ"ש ערב חציית התעלה, הוא גם לא ראה את הבריטים בירושלים כשאמא לקחה אותו לטיול, הוא רק לקח אותה לקלפי להצביע בפעם הראשונה להצביע העבודה", כתב ברק. הוא הביע התלהבות מגבאי, וטען כי הוא מביא רוח חדשה למפלגה: "יש באבי גבאי משהו חדש, טרי מרענן. קסם של משהו אחר. גבאי הוא פוליטיקה אחרת, שלא צריך ג'ל בשיער או טלפרומטר, פשוט תהיה אתה, וזה אם יש בבפנוכו שלך משהו אמיתי".

ראש הממשלה לשעבר, שידוע בביקורת הארסית על נתניהו וממשלו, בעיקר בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "הוא יקח לשם עוד רבים רבים. ביבי החל לפחד מהיום ובצדק. האמינו לי, אני מכיר אותו בכל המצבים, אבי גבאי - נוע קדימה, וזכרו כולם - היעד הוא מהפך"  

גבאי זכה אמש להישג גדול, כשהצליח לעלות לסיבוב השני מהמקום השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה, בו יתמודד מול ח"כ עמיר פרץ. הבוקר הוא שוחח עם ניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM ונשאל האם הוא מעכל את העובדה שתוך חצי שנה כבש את המקום השני במפלגה. 

"כן, אני מעכל את העובדה. כמובן, ידעתי שזה יקרה. ראיתי את זה מגיע. עבדנו קשה ואני שמח שזה קרה. אנחנו מתאפסים. אחרי ההודעה לתקשורת כינסתי את כל הפעילים ואמרתי להם: 'רבותי אנחנו מתחילים מאפס'.

 היום נפגש גבאי עם היו"ר המודח של מפלגת העבודה יצחק הרצוג וביקש ממנו לתמוך בו בסיבוב השני שיתקיים בשבוע הבא. בהמשך, ייפגש הרצוג גם עם ח"כ עמיר פרץ ורק לאחר מכן יודיע על החלטתו. במסיבת עיתונאים בכנסת הודיעה יו"ר הסיעה מרב מיכאלי על תמיכה במועמדותו של עמיר פרץ.