המצביעים במפלגת העבודה שיכריעו מי יהיה ראש המפלגה יתמקדו כמובן בין היתר בשאלה מי מבין שני המועמדים יביא יותר מנדטים בבחירות כלליות – אבי גבאי או עמיר פרץ. לפי סקר ראשון שהתפרסם הערב (רביעי) בחדשות2, התשובה היא פרץ, אך במנדט אחד בלבד. 

לפי הסקר, שערך לבקשת חברת החדשות על ידי מינה צמח, אם גבאי יעמוד בראשות המפלגה 28 מנדטים יילכו לליכוד, 21 ליש עתיד, 14 למחנה הציוני, 13 לרשימה המשותפת, 11 לכולנו, 8 לבית היהודי, 7 לישראל ביתנו ו-6 למרצ. 
במידה ופרץ יעמוד בראשות המפלגה, הליכוד זוכה לפי הסקר ב-29 מנדטים (אחד יותר), יש עתיד עם 20, המחנה הציוני – 15, הרשימה המשותפת – 13, הבית היהודי – 9, ישראל ביתנו – 7, כולנו עם 10 ומרצ עם 6. 

מדובר בעלייה של כשני מנדטים ביחס לנתוני המחנה הציוני בסקרים האחרונים תחת ראשותו של יצחק (בוז'י) הרצוג, אך עדיין בכמות מנדטים מצומצמת משמעותית ביחס לזו שגרפה המפלגה בבחירות האחרונות. כזכור, בפריימריז אתמול בעבודה זכה עמיר פרץ ב-32% מהקולות, כשאחריו נמצא אבי גבאי, עם 27% מהמצביעים. השניים יתמודדו בסיבוב שני ביום שני הקרוב. 

נתניהו. עדיין נתפס כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו. עדיין נתפס כמועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


סקר מקביל: רק 6% חושבים שפרץ מתאים לראשות הממשלה

סקר נוסף שמתפרסם הערב, ונערך עבור "כאן 11", בדק את מידת ההתאמה של מספר פוליטיקאים לראשות הממשלה, וממנו עולה כי בהנחה שפרץ ינצח בבחירות בעבודה, רק 6% חושבים שהוא יהיה המועמד המתאים ביותר בבחירות לראשות הממשלה. ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל במקרה זה 28% תמיכה, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד זוכה ל-19%, ושר החינוך נפתלי בנט קיבל 9%.

לעומת זאת, אם גבאי מנצח בבחירות בעבודה 11% יראו בו כמועמד המתאים ביותר לתפקיד, אם כי גם במקרה זה נתניהו מוביל עליו בפער ניכר של 29%, בעוד שלפיד אחריו עם 19% ובנט עם 10%.

המשתתפים בסקר נשאלו גם למי היו מצביעים בבחירות בעבודה. מהתוצאות עולה כמעט שוויון בין שני המעפילים לסיבוב השני: גבאי מוביל עם 25%, ופרץ אחרי עם 23%.