העובדה שלסיבוב השני והמכריע במפלגת העבודה עלו שני מועמדים מיוצאי עדות המזרח גורמת לתסיסה בקרב פעילים וחברי מרכז בליכוד, המוחים על כך שבהנהגת מפלגתם, המפלגה השלטת, אין די ייצוג למזרחים.



חברי הנהלת חוג "שורשים" בליכוד פרסמו באחת מקבוצות הוואטסאפ של פעילי המפלגה פוסט חריף ובו ציינו: "מפלגת העבודה בחרה בשני מועמדים ספרדים לסיבוב השני - פרץ וגבאי. מפלגה שרוב בוחריה הוא אשכנזים, כולל מנגנון המפלגה, מבינים שבלי ספרדים המפלגה תתפרק, ואצלנו בליכוד רוב מצביעי הליכוד, מתפקדי הליכוד, חברי מרכז וראשי ערים הם ממוצא ספרדי, ואין לנו ייצוג הולם בצמרת המפלגה. אין בסביבת ראש הממשלה אף עוזר ספרדי. בין השרים הבכירים אין ספרדי".



בקבוצת הוואטסאפ "נסיכי הליכוד החזקים" של אסנת מידן כותב חבר מרכז בשם מאיר: "אנו מצטיירים כמפלגה גזענית וקיימת תסיסה בקרב ציבור גדול של בוחרי הליכוד מהפריפריה. נאבד מנדטים אם ביבי לא יוביל מהלך להחזיר את הכבוד לבוחרים. מפלגת העבודה מקדימה אותנו במינויים ובהתייחסות לפריפריה. חברים, האמת היא שהליכוד, שקיים בזכות הספרדים, הפסיק לראות אותם ממטר. לעומת זאת העבודה הפכה להיות הליכוד של אז, עם מועמדים מרוקאים בצמרת. הליכוד חייב לעבור רעידת אדמה ומיד".



גיל שמואלי, חבר מרכז מנהריה, משיב: "מאיר ידידי, יישר כוח על הדברים. האם מה שאתה בעצם אומר הוא שעל גבי חמורים מובילים מים, כמאמר הפתגם? האם אחרי 69 שנים לא הגיעה העת שגם בליכוד יהיו מועמדים בני עדות המזרח לראשות הליכוד? האם אתה כמו רבים שואל בדאגה היכן הם כל הלוחמים החברתיים הנפלאים שכבר לא נמצאים בליכוד ולמה הם לא בליכוד?".




"להשאיר את השד העדתי מאחור". ח"כ מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"להשאיר את השד העדתי מאחור". ח"כ מיקי זוהר, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90





החצים כוונו לנתניהו



שמואלי מכוון חצים חדים אל יו"ר המפלגה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכותב: "האם לא הגיעה העת להודות ביושר שבשעה שבמפלגת העבודה, שהיא המעוז האשכנזי האחרון, מתחרים שני מועמדים מזרחים המייצגים את ישראל השנייה, בליכוד ישנו שלטון יחידני שלא מוכן לתת צ'אנס גם למועמדים אחרים, ראשית לא להתקדם לידו ולשגשג כי זה מפריע לו ומאיים עליו, ושנית להתמודד מולו על הנהגת הליכוד?



"הליכוד היא מפלגת העם ולא מוקד כוח יחידני, כלי לשירות אדם אחד שמנצל את כל המתקנים לרשותו. צריך לשאול ביושר איפה הם חברנו היקרים, הליכוד הקלאסי? איפה מיקי איתן, סילבן שלום, דוד לוי, דוד ראם, משה נסים, יורם ארידור, עוזי לנדאו, מורי ורבי בני בגין, דן מרידור, נעמי בלומנטל (המקסימה)? והאם לא הגיע העת לומר ביושר כי לא לילד הזה פיללנו...



"כי ישנה תחושה קשה של נתק של הנהגת התנועה מהשטח, מהעם. יש לנו מנהיג שטס לכל קצווי תבל, מהודו ועד כוש, כדי לעשות במדיניות חוץ, אבל זונח ומפנה עורף לטיפול בבעיות הפנים. הוא טס להודו לחבק ולנשק את מודי, ואוכל איתו צ'יקן קארי, אבל מסרב לרדת אל הנכים המסכנים שמפגינים תחת חלון ביתו, מפנה להם עורף, לא מקשיב להם... מנהיג שלא מסוגל לגלות לב שומע, חמלה, חסד, לא מסוגל להיות מנהיג של כל העם.



"צר לי מאיר ידידי, הכתובת על הקיר. לנו נותר רק לפקוח עין ולהביט באמת ממול ולא לטמון ראש בחול ולהפנות עורף".



מי שהתייצבו להגנת המפלגה הם הח"כים ז'קי לוי, מיקי זוהר ונאוה בוקר. לוי אמר כי הליכוד היא המפלגה הראשונה שנתנה ייצוג לכלל המגזרים וחבריה מברכים כל מצטרף, ללא קשר לעדתו. זוהר הוסיף: "כפי שהיה בעבר, גם בעתיד מזרחים רבים יחזיקו בתפקידי מפתח בליכוד". בוקר אמרה: "הגיע הזמן להשאיר את השד העדתי מאחור ולהתמקד בשאלה מי ראוי להנהיג את המדינה, והתשובה לכך נמצאת בליכוד".