לאחר ביקורו של ראש ממשלת הודו, חזר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לעסוק בענייני המדינה השוטפים, לפני שהוא ממריא לפגישות בצרפת ובהונגריה, לביקור של שבוע, שצפוי להתחיל ביום שישי הקרוב. נתניהו הגיע לישיבת הממשלה, ולפני שדיבר על המצב האזורי, הוציא כיפה מכיסו, והקריא מספר פסוקים על מנת להראות עד כמה החלטת אונסקו"ו לגבי מערת המכפלה תלושה מן המציאות.



"אני מבקש לקרוא מספר בראשית, פרשת חיי שרה: "וַיִּשְׁמַע אַבְרָהָם, אֶל-עֶפְרוֹן, וַיִּשְׁקֹל אַבְרָהָם לְעֶפְרֹן, אֶת-הַכֶּסֶף אֲשֶׁר דִּבֶּר בְּאָזְנֵי בְנֵי-חֵת--אַרְבַּע מֵאוֹת שֶׁקֶל כֶּסֶף, עֹבֵר לַסֹּחֵר... וְאַחֲרֵי-כֵן קָבַר אַבְרָהָם אֶת-שָׂרָה אִשְׁתּוֹ, אֶל-מְעָרַת שְׂדֵה הַמַּכְפֵּלָה עַל-פְּנֵי מַמְרֵא--הִוא חֶבְרוֹן:  בְּאֶרֶץ, כְּנָעַן.  וַיָּקָם הַשָּׂדֶה וְהַמְּעָרָה אֲשֶׁר-בּוֹ, לְאַבְרָהָם--לַאֲחֻזַּת-קָבֶר:  מֵאֵת, בְּנֵי-חֵת" (בראשית פרק כג, פסוקים ט"ז-כ'). 

הקשר בין עם ישראל וחברון ומערת המכפלה הוא קשר של קניין ושל היסטוריה, שספק אם יש לו משל בתולדות העמים. זה כמובן לא הפריע לוועדת המורשת של אונסק"ו ביום שישי לקבל עוד החלטה הזויה - היא קבעה שמערת המכפלה, אותה מערת מכפלה, היא אתר מורשת פלסטיני. בעקבות ההחלטה הזאת החלטתי לקצץ עוד מיליון דולר מדמי החברות של ישראל לאו"ם ולהעבירם להקמת מוזיאון למורשת העם היהודי בקריית ארבע בחברון, והכסף ישמש גם למיזמים נוספים בתחום המורשת הקשורים בחברון".

"הפסקת אש בסוריה מבורכת, אך לא ניתן לאיראן להתבסס שם"

"מול הכחשת אונסק"ו, ישראל תציג בפני העולם את האמת ההיסטורית ואת הקשר העמוק בן אלפי השנים של העם היהודי לחברון, וכך נעשה גם מול החלטה הזויה נוספת של אונסק"ו בדבר היעדר הקשר בירושלים", הוסיף נתניהו וסיפר כי ביקש להשלים את התהליכים לבנייתו של מרכז קדם לתצוגה של מיצגים היסטוריים וארכאולוגיים לעיר דוד: "העולם כולו יראה את האמת והמבקרים הראשונים שאני אזמין אותם לשם, זה משלחות אונסק"ו לאו"ם". 

ישראל תברך על הפסקת אש אמיתית בסוריה, אבל אסור שהפסקת אש זו תאפשר את התבססותן הצבאית של איראן וגרורותיה, בסוריה בכלל ובדרום סוריה בפרט. בשבוע שעבר שוחחתי בנדון שיחות מעמיקות עם מזכיר המדינה טילרסון ועם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. שניהם אמרו לי שהם מבינים את עמדותיה של ישראל ושהם יתחשבו בדרישותינו. 
 
"אנחנו מצדנו נמשיך לעקוב אחר המתרחש מעבר לגבולותינו, תוך עמידה איתנה על הקווים האדומים שלנו – מניעת התעצמות חיזבאללה דרך סוריה, בדגש על הצטיידות בנשק מדויק, מניעת התבססות קרקעית של חיזבאללה ליד גבולנו, או התבססות של כוחות איראניים, ומניעת התבססות צבאית איראנית בסוריה כולה".