שר הביטחון, אביגדור ליברמן התראיין היום (ראשון) לתכניתו של שרון גל ברדיו "גלי ישראל" והתייחס לאמירות האחרונות של שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון בראיון שהתפרסם בסוף השבוע האחרון במעריב. "הוא אדם מסכן, אומלל שמבין שלא עובר אחוז חסימה ובונה אסטרטגיה על השמצות ולכלוכים והיא רק מרחיקה אותו מאחוז החסימה, לא מקרבת. מסכן. אני מסתכל על ההתבטאויות שלו ושפת הגוף. הוא כנראה נמצא במצב נפשי לא פשוט". 

ליברמן התייחס גם לדיווחים על עסקת שבויים קרובה עם החמאס ואמר: "אין פריצת דרך, יש מאמץ בלתי פוסק. אנחנו לא מנהלים משא ומתן עם ארגוני טרור. יש הרבה גורמים בעולם שמנהלים איתם משא ומתן דרך מצרים, עם גורמים אחרים, אבל אין שום כוונה לשבת מול רוצחי חמאס ולנהל מו"מ ישיר". 

"לא נשב עם רוצחים". חמאס. צילום: רויטרס
"לא נשב עם רוצחים". חמאס. צילום: רויטרס



יעלון לא נשאר חייב, עלה מיד אחרי ליברמן לשידור ותקף חזרה: "אתם רוצים שאני אתייחס לדברים של מישהו שאומר שמילה שלו זו מילה, אבל כל יום זו מילה אחרת. כשאני הייתי שר בטחון הוא קרא לכבוש את עזה, הוא עכשיו שר בטחון, אז תכבוש את עזה. נתת אולטימטום להנייה, אז מה קרה פתאום?"/ 
 
יעלון הוסיף :"כשהיינו בגל הסכינאות והבאנו להורדה משמעותית של הגל וזה היה הישג ולא בזכותו, הוא קרא לבצע חומת מגן 2 ביהודה ושומרון. הוא יודע בכלל על מה הוא מדבר?! הייתי בחומת מגן, היינו צריכים להכניס אוגדות שלמות כדי לטפל במה שהיה שם אחרי אוסלו. היום כוח מגיע אחרי כמה שעות, אפילו לא מסתערב ומבצע את המעצר. אנחנו בהתקפה כל הזמן.  ססמאות כאלה, לצערי נקלטות על ידי חלק מהאנשים ומוחאים לו כפיים". 
 
שר הביטחון לשעבר אף תקף אישית את ליברמן ואת התנהלותו: "משנת 97' אני עוקב אחרי ההתנהלות המושחתת. רק היום מתפרסמים דברים על פאינה קירשנבאום. זה 'ישראל עושים לביתנו'. זו שיטה. אלה האנשים שסביבה. אני קורא את הספר 'תיק ליברמן' שכתבה הפרקליטה שטיפלה בתיק שנסגר. היא מדברת על עדים שנעלמים, חוקרי המשטרה שמגיעים לעדים, מבינים שאיימו עליהם. אני שומע על חוקרי משטרה, שמספרים שהאיש מחליף רכב שלוש פעמים בין ירושלים לתל אביב ומשתמש בפלפונים של אחרים. זה איש שאין לו מה להסתיר? אני מודאג. ואתה רוצה שאני אתייחס לאמירות כאלה?!". 

כשנשאל בנוגע להחלטת אונסק"ו מסוף השבוע לפיה מערת המכפלה היא אתר מורשת עולמי של הפלסטינים, ליברמן מסר כי "הרוח החיה מאחורי אותה החלטה אומללה, אנטי ישראלית שהתקבלה שם זה היה אבו מאזן. מי שסירב לגנות את הרצח של חיילת מג"ב בירושלים זה היה אבו-מאזן".

כמו כן, שר הביטחון התייחס לנעשה בסוריה ולמגעים הנעשים בין ארה"ב לרוסיה: "אנחנו קיבלנו רק מסגרת של ההסכם, נקבל את כל הפרטים כמו שבוודאי אתה יודע. נלמד את הפרטים, נתייחס. בגדול זה הסכם בין ארה"ב לרוסיה. אנחנו לא חלק מן ההסכם".