בוחרי מפלגת העבודה ילכו מחר לקלפיות כדי להצביע ולהכריע מי מבין שני המועמדים שעלו לסיבוב השני בפריימריז, ח"כ עמיר פרץ או אבי גבאי, יעמוד בראש המפלגה, יוביל אותה בבחירות לכנסת ה־21 ויהיה מועמדה לתפקיד ראש הממשלה. 

הקלפיות ייפתחו ב־80 מוקדים ברחבי הארץ ב־11:00 בבוקר וייסגרו ב־21:00. מספר בעלי זכות הבחירה במפלגת העבודה הוא 52,505, אולם לסיבוב הראשון, שנערך ביום שלישי שעבר, הגיעו להצביע 30,998 מתפקדים בלבד, שהם 59.04% מכלל בעלי זכות הבחירה. ההערכה היא ששיעור ההצבעה מחר יהיה נמוך יותר. בסיבוב הראשון קיבל פרץ 10,141 קולות, שהם 32.72%, לעומת גבאי שקיבל 8,395 קולות, שהם 27.08%. אתמול עסקו שני המועמדים בניסיונות של הרגע האחרון להמריץ את בוחריהם בטלפון.
ח"כ פרץ, ששימש באמצע העשור הקודם יו"ר המפלגה, ישב היום במטהו ברחוב החשמונאים בתל אביב כשהוא מוקף בתומכיו ושוחח עם מצביעים פוטנציאליים. מאות פעילים התגייסו למטרה וכל אחד מהם צויד ברשימות התקשרות לתומכים פוטנציאליים. אחד מראשי המטה, ח"כ איציק שמולי, אמר כי "התחושה מאוד טובה. 'צבענו' את התומכים ביחד, כללנו את תומכי הרצוג ומרגלית, ויש לנו רוב מובהק. עכשיו מה שאנחנו צריכים זה להביא אותם לקלפי. אם נצליח להביא את רובם – ננצח".

פרץ עצמו אמר: "אני רואה התגייסות גדולה, כל הזמן פונים אלי תומכים ואני לא מספיק לחזור לכולם, אני מקווה שאספיק עד חצות. יש לנו הרבה עבודה בשטח ואני מאמין בניצחון שלי".
גם יריבו אבי גבאי, מוקף בחברי הכנסת סתיו שפיר, שלי יחימוביץ', איתן כבל ויוסי יונה, נראה אופטימי. לצדו, צבא של מתנדבים העסוקים במטרה אחת - להוציא מהבית את התומכים, למרות החום הכבד הצפוי היום. "אנו מתמקדים בשכנוע אלפי המתלבטים שנותרו", אמר גבאי ל"מעריב־השבוע". "ככל שיותר אנשים יצביעו, כך התוצאה תהיה טובה יותר מבחינתנו. אנחנו בתחושה טובה, אך ברור שהתחרות תהיה צמודה".

חשש מפגיעות סייבר
מאז סוף השבוע שני המתמודדים היו עסוקים במרתון של עימותים בערוצי טלוויזיה ובאתרי אינטרנט כשהם מדלגים מאולפן לאולפן, מחדדים את עמדותיהם וגם עוקצים איש את רעהו. פרץ שב והצהיר כי אם ינצח היום, יניח כבר מחר הצעת חוק לפיזור הכנסת. גבאי מצדו אמר כי אם ינצח, יתחיל כבר מחר את הקמפיין נגד נתניהו.
גבאי הוכיח כי הוא יודע להפנים ביקורת. ברשתות החברתיות לעגו אתמול להופעתו החיצונית בעימות מול פרץ בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2, ששודרה במוצאי שבת. הביקורת הייתה על התספורת שלו, שהזכירה לרבים את תספורתו של מנהיג קוריאה הצפונית. גבאי מיהר אתמול להסתפר קצוץ, ואף התבדח בנושא כשאמר כי "הסתפר בקוריאה הדרומית".
ההצבעה תתנהל, כמו בשבוע שעבר, במערכת אלקטרונית שתוכנתה במיוחד עבור הפריימריז בעבודה על ידי חברת המחשוב והטכנולוגיות eanygo, והיא מוגנת מפני מתקפות סייבר, פריצות והשתלת תוכנות זדוניות. אתמול התלונן מזכ"ל העבודה ערן חרמוני במשטרה על ניסיון פריצה לאחד ממאגרי המידע של המפלגה. "במהלך סוף השבוע זיהו מערכות ההגנה של האתר ניסיון של גורם זר לגשת למאגר מידע נקודתי באתר האינטרנט של המפלגה, שבאמצעותו אנו מאפשרים לחברים לבדוק את זכאותם להשתתף בבחירות".
חרמוני הוסיף: "בהתייעצות עם צוות מערכות המידע של המפלגה החלטנו להוריד מספר שירותי מידע רלוונטיים למספר שעות, על מנת לקיים סדרה של בדיקות ולאתר את כתובת המחשב שממנה בוצעה הפעולה. העברנו למשטרה את כל המידע שברשותנו על מנת שיאתרו את הגורמים הנוגעים בדבר וימצו איתם את הדין. עם זאת, ספר הבוחרים נותר כמובן ללא שינוי והבחירות ליו"ר המפלגה ומועמדה לראשות הממשלה יתקיימו כסדרן". 
ההערכות הן שההתמודדות תהיה צמודה. תוצאות ההצבעה צפויות להתפרסם בלילה, בין השעה 21:15 ל־21:45. בשעה 22:30 יוזמן אחד משני המתמודדים, עמיר פרץ או אבי גבאי, לשאת את נאום הניצחון.